MPK Tarnów wkrótce ze Scaniami Citywide 10,9LF CNG. Polski debiut
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie wkrótce stanie się posiadaczem pięciu Scanii Citywide 10LF CNG. Będą to pierwsze w pełni niskopodłogowe w Polsce autobusy klasy MIDI zasilane paliwem gazowym.
Powoli zbliża się przekazanie pięciu Scanii Citywide 10,9LF CNG dla tarnowskiego MPK. To oznacza, że blisko finalizacji jest umowa zawarta na początku roku. Pisaliśmy o niej tutaj. Scania pięć krótkich gazowców zaproponowała w łącznej cenie 6 642 000 PLN brutto. A to daje 1 080 000 PLN netto za jeden pojazd. W pakiecie roczna gwarancja całopojazdowa i pięcioletnia na trwałość układu napędowego.
Zanim dojdzie do odbioru autobusów przez MPK będą musiały one przejść doposażenie w elektronikę. SIP będzie bazować na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. MPK wymaga zamontowania czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. Przedni, boczny oraz tylni będą święcić na biało, natomiast tablica dla niedowidzących będzie miała czerwone diody. W środku znajdzie się monitor LCD typu ETM22, który przekaże MPK. Do tego oczywiście dojdzie GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całość ma być sterowana z autokomputera SRG5000P lub SRG6000P, który również przekaże tarnowski przewoźnik.
Jedną gazową Scanią Citywide 10,9LF w wersji dla Tarnowa może podróżować maksymalnie ok. 70-72 pasażerów. Prawdopodobnie 27 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach Ster 8MA. Wszystkie posiadają dedykowaną dla tarnowskiego MPK niebieską tapicerkę z wzorami stylizowanymi na autobusy i samochody rysowanymi przez dziecko. W połączeniu z biało-szarymi panelami bocznymi, oraz srebrnymi poręczami ze stali nierdzewnej uzyskujemy bardzo stonowany, ale jednocześnie elegancki wystrój wnętrza. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe.
Czas na napęd. Citywide'y w wersji dobranej pod katem potrzeb MPK Tarnów są napędzane poprzecznie zabudowanymi silnikami Scania OC09101. Jednostka o pojemności niespełna 9,3 l ma 206 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1350 Nm. Silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1400B.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewniają okna przesuwne. Autobusy wyposażono w zaawansowany system monitoring. Składa się on aż z 7 kamer, których główny wyróżnikiem jest funkcja rozpoznawania twarzy.
„