Żylina z kolejnymi trolejbusami i elektrobusami od Skody
Dzięki najnowszej dostawie od Škody, na ulicach słowackiego miastajeździ już 29 nowoczesnych trolejbusów i elektrobusów ze skrzydlatą strzałą.
Flota trolejbusów w Żylinie na Słowacji przeszła poważnązmianę w ciągu ostatnich kilku lat. W maju br. Škoda zakończyła produkcję dlalokalnej firmy transportowej, dostarczając dwa bateryjne trolejbusy, z którychlokalna firma transportowa Dopravný podnik mesta Žiliny może również korzystać pozanapowietrznymi liniami.
-„Proces homologacji został pomyślnie zakończony, dziękiczemu oba trolejbusy z napędem akumulatorowym mogą być używane bez ograniczeń”- powiedział kierownik projektu Škoda Electric, Jan Naglmüller. Przypomniał, żesą to modele Skoda-Solaris 26Tr, czyli pojazdy 12-metrowe, z klimatyzacją dlapasażerów i kierowców, złączami USB i nowoczesnym systemem informacyjnym. Pojazdyte mogą podróżować około 12 kilometrów tylko na zasilaniu akumulatorowym.
29 pojazdów
Udana premiera w Żylinie pary nowych, bateryjnych trolejbusów jest kontynuacją ostatnich dostawŠkody do lokalnego przewoźnika.
-„W ramach pierwszej części poprzedniego kontraktu ŠkodaElectric wyprodukowała dla DPMZ 12 szt. trolejbusów przegubowych Škoda 27 Tr i 3szt. standardowych Škoda 26 Tr. Druga część kontraktu była opcją dla kolejnych 12pojazdów, z których sześć było przegubowych, a sześć – dwunastometrowych” – mówiPetr Kasenčák, menedżer sprzedaży w Škoda Electric.
Dodatkowo Škoda dostarczyła do Żyliny również dwa elektryczneautobusy Škoda Perun, które można częściowo naładować za pomocą pantografu m.in.z trolejbusowej linii napowietrznej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że wcześniej – a dokładniej w 2012 roku – Škoda dostarczała do Żyliny trolejbusy w kooperacji z SOR. Było to 5 pojazdów, w tym 7 szt. Skoda-SOR 30Tr i 8 szt. – Skoda-SOR 31Tr.
Generalnie czeski producent jest mocno obecny na trolejbusowymrynku na Słowacji. Jego pojazdy, obok Żyliny, kursują również w Bratysławie,Bańskiej Bystrzycy lub Preszowie.
„