Solaris z drugim kontraktem dla Pragi. Cały czas klasa MIDI
Solaris Bus & Coach S.A. oraz Dopravní podnik hl. MiastoPraga (DPP) podpisali umowę wykonawczą na 20 autobusów klasy MIDI oraz 6zestawów sprzętu i oprogramowania diagnostycznego, o łącznej wartości ponad 18mln zł.
Przypomnijmy, że to już drugi kontrakt polskiej firmy dlaDPP. W 2012 – a więc osiem lat temu – praski przewoźnik zamówił 40 szt. Urbino8,9LE. Ładny, MIDI powrót.
Ramy umowy
Podpisana umowa wykonawcza wypełnia część założeń umowyramowej, podpisanej w lutym tego roku, na dostawę łącznie do 40 SolarisówUrbino 10,5, maksymalnie 35 zestawów sprzętu i oprogramowania do diagnostyki,maksymalnie 6 zestawów wyposażenia serwisowego do diagnostyki i do napełnianiaczynnikiem chłodniczym klimatyzacji kompresorowej oraz maksymalnie 7 zestawówtestowych systemu informacji pasażerskiej.
Całkowita wartość kontraktu ramowegoto ponad 38 mln zł.
Praski standard
Autobusy dla DPP zostaną wyposażone w najnowocześniejszesilniki wysokoprężne o mocy 204 kW, spełniające europejską normę emisji spalinEuro 6. Maksymalna liczba pasażerów, która będzie mogła podróżować jednocześnieUrbino 10,5 to 86 osób, w tym 25 na miejscach siedzących.
Na komfortową jazdępasażerów oraz kierowcy będą wpływać liczne udogodnienia, przewidziane w tychnowoczesnych autobusach. Należą do nich m.in. klimatyzacja, system monitoringuczy rozbudowany system informacji pasażerskiej.
Dostawy zostały przewidziane na połowę grudnia tego roku.Autobusy będą wykorzystywane do obsługi ruchu pasażerskiego w Pradze na liniach101 (Zentiva – Tolstého) oraz 138 (Sídliště Skalka – Ústavy Akademie věd).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy, że DPP to największy przewoźnik transportumiejskiego w Czechach, posiadający w swojej flocie około 1000 autobusów, w tym 40 szt. Urbino 8,9LE, które zostały dostarczone w latach 20012-2015.
MIDI jamnik
Wybrane przez praskiego przewoźnika Solarisy Urbino 10,5 toniskopodłogowe autobusy miejskie klasy MIDI. Premiera Urbino 10,5 miała miejscaw październiku 2016 podczas targów Transexpo w Kielcach.
Model tencharakteryzuje się bardzo dobrą zwrotnością, dzięki czemu doskonale sprawdzasię w wąskich uliczkach wielu europejskich miast. Dotychczas wyprodukowano jużponad 130 pojazdów Urbino 10,5, które wożą pasażerów w Austrii, Francji,Niemczech, Norwegii, Polsce i Słowacji.
„