Tylko Scania chce dostarczyć autobusy do MZK Słupsk
Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku otworzył ofertę nazakup nowych autobusów z silnikami Diesla Euro 6.
25 maja miało miejsce otwarcie ofert w przetargu MZK Słupskna zakup 5 szt. nowych autobusów miejskich z silnikami Diesla Euro 6.
Jedyną propozycję i to mieszczącą się w budżecie przewoźnikazłożyła firma Scania Polska. Przypomnijmy, że szwedzki koncern posiada w tym mieściefabrykę autobusów, dlatego nie wyobrażamy sobie innego scenariusza.
Słupska oferta
Scania zaproponowała MZK pojazdy w cenie 6270601,50PLN brutto / 5098050 PLN netto, co daje jednostkową cenę za autobusCitywide 12LF na poziomie 1019610 PLN netto.
Budżet zamawiającegona ten cel wynosił ponad 6 mln brutto, co oznacza, że niebawem możemy spodziewaćsię wyboru najkorzystniejszej oferty i kolejnej umowy ze Scania Polska.
Przypomnijmy, że dostawa ma być zrealizowana w ciągu pół roku.
Słupski standard
Nowe nabytki MZK Słupsk mają one mieć nadwozia o długości11,5 – 12,5 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym niemniej niż 27 osobom na miejscach siedzących. Przynajmniej siedem foteli ma byćdostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czteremwejściom w układzie 2-2-2.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającyminormę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 280 KM mocy, maksymalny momentobrotowy nie mniejszy niż 1000 Nm. Będzie zblokowana z automatyczną skrzyniąbiegów, wobec której MZK nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jejcharakterystyki pracy czy ilości przełożeń. W komorze silnika nie możezabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.
Pojazdy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzieleniapracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Naturalna wentylacjama być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz uchylne okna boczne.Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknieoczywiście także monitoringu.
Czas na SIP. Na wyposażeniu mają się znaleźć diodowewyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Idziemy do środka. Tutajznajdą się dwa typy tablic LCD. Za kabiną kierowcy pojazdy się monitor oprzekątnej 22″. Z boku, przed drugimi drzwiami zainstalowany będziemonitor 38″, czyli tzw. „e-korale”. Do tego oczywiście niezabraknie głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością sterował autokomputerz dotykowym interfejsem typu R&G SRG6000P.
Zgodnie z SIWZ, autobusy mają trafić do Słupska w ciągu 180dni od podpisania umowy. Każda z pięciu „dwunastek” ma być objętamin. trzyletnią gwarancją całopojazdową.
„