Autosan wraca do Ostrołęki. Z niską podłogą i gazem
Po raz pierwszy od wielu lat flota MZK Ostrołęka wzbogaci się o nowe autobusy marki Autosan. I to w wersji CNG.
Przypomnijmy, że 44 lata temu – w 1976 r. – rozpoczęła się historia ostrołęckiej komunikacji miejskiej. Wówczas na ulice miasta wyjechały pierwsze autobusy – i były to właśnie Autosany, a dokładniej sześć modeli H9-35.
Teraz historia zatacza koło i w kwietniu, MZK Ostrołęka podpisała umowę na kolejne autobusy z logo bociana, tym razem na niskopodłogowe Sancity 12LF CNG.
W związku z panującą epidemią kontrakt MZK Ostrołęka – Autosan na dostawę 10 szt. tego typu pojazdów został zawarty w formie korespondencyjnej.
Zgodnie z zapisami umowy, realizacja dostaw powinna zakończyć się w kwietniu 2021 roku, natomiast pierwsze gazowce dotrą do Ostrołęki jeszcze w roku bieżącym.
Ostrołęcki standard
Egzemplarze Sancity 12LF CNG dla MZK Ostrołęka wyposażone zostaną w silniki Cummins i automatyczne skrzynie biegów Voith, urządzenia klimatyzacyjne, systemy informacji pasażerskiej, automatyczne systemy detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika oraz inne udogodnienia wymagane przez zamawiającego. O ich kompletacji szczegółowo pisaliśmy TUTAJ
Przypomnijmy tylko, że o to zamówienie ubiegało się trzech producentów:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
Autosan, który zaproponował 12 878 100 PLN brutto za całość zamówienia, co daje 1 047 000 PLN netto za jednego Sancity 12LF CNG;
-
Otokar z ofertą na sumę 13 728 017,70 PLN brutto, co daje 1 116 099 PLN netto za jednego Otokara Kenta C 12 CNG;
-
Solaris z ceną 13 766 000 PLN brutto, co daje 1 119 187 PLN netto za jednego Urbino 12 CNG.
W ostatecznej rozgrywce decydująca okazała się cena. A ta stawiała w uprzywilejowanej pozycji Autosana, który ostatecznie został zwycięzcą przetargu i teraz podpisał umowę. A my czekamy na pierwsze niskopodłogowe „bociany” w Ostrołęce.
„