Autobusy zamiast pociągów. Kontrakt na wakacje od KM
Koleje Mazowieckie planują zorganizować autobusowąkomunikację zastępczą za pociągi pasażerskie na odcinkuWarszawa–Pilawa–Warszawa.
KM szukają obecnie przewoźników, którzy podjęliby siętego zadania. Zamówienie zostało podzielone na dwie części:
-
Pierwsza dotyczyprzewozów autobusami niskopodłogowymi lub niskowejściowymi o charakterzemiędzymiastowym,
-
druga zaś – dotyczy przewozów autobusami wysokopodłogowymi ocharakterze międzymiastowym lub turystycznym.
KM planują, że zastępczakomunikacja autobusowa będzie jeździła za pociągi w okresie od 14 czerwca do 29sierpnia.
Ile i jakie autobusy?
W ramach każdego z zadań – 1 i 2 – przewóz osób ma być zapewniony przez 15autobusów, w tym 3 autobusy będą pełnić funkcję rezerwy taborowej. W tymprzypadku przewoźnik zrealizuje pracę przewozową dla danego zadania w liczbieokoło 278 779 wozokilometrów. KM zastrzegły możliwość zmiany tej liczby omaksymalnie 20% (w górę albo w dół). Trasa po jakiej pojadą autobusy zostanieprzekazana wykonawcy dopiero przed podpisaniem umowy. Zamawiający przewidujemożliwość skierowania autobusów na inne trasy niż w obszarze przyległym doobszaru linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa – Dęblin.
Kolejowa spółka maokreślone wymagania co do stanu technicznego, wyglądu i wyposażenia autobusówprzeznaczonych do realizacji zadań:
-
zamawiający nie dopuszcza do realizacji usług pojazdówtypu SAM, tj. takich, które zostały zabudowane przy wykorzystaniu nadwozia,podwozia lub własnej ramy konstrukcyjnej,
-
autobusy muszą posiadać oznaczenia brygad, za szybączołową, jak również numery taborowe umieszczone w sześciu punktach nadwoziaoraz dwóch punktach wewnątrz pojazdów,
-
zamawiający wymaga umieszczenia w autobusach informacji pasażerskiej– dotyczącej obowiązującej taryfy biletowej, przewozowej i regulaminów,
-
pojazdy mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczneczołowe – z oznaczeniem numeru linii wraz z przystankiem docelowym,
-
zewnętrzna kolorystyka autobusów ma być utrzymana wjednolitych barwach,
-
wykonawca ma obowiązek zapewnić utrzymanie w pojazdachkomfortowej temperatury dla podróżnych – obejmuje to również koniecznośćwyposażenia autobusów w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej,
-
autobusy mają być wyposażone w urządzenia lokalizacji GPS.
Warunki przetargu
Koleje Mazowieckie zaplanowały otwarcie ofert w dniu 11maja. Zamawiający wyróżnił dwa kryteria oceny ofert dla obu zadań: cenę (85%) irok produkcji autobusów po 2010 roku (15%).
„