Szczecin rezygnuje z zakupu 11 elektrobusów. Dzięki Ursusowi
Miasto Szczecin uzyskało zgodę na przesunięcie środkówprzeznaczonych na zakup 11 szt. autobusów elektrycznych. Pieniądze te trafią na budowę węzła przesiadkowego Głębokie.
-„5,7 mln zł trafiło na przebudowę Węzła przesiadkowegoGłębokie. Dzięki przesunięciu środków, aktualna łączna pula dofinansowania naprzebudowę Węzła przesiadkowego Głębokie to ponad 32 mln zł – potwierdza PiotrZieliński, rzecznik miasta Szczecin ds. inwestycji.
Tym samym prawie 6 mln zł zamiast trafić do branży autobusowej, trafi do branżybudowlanej. Miasto jest zadowolone, bo w ten sposób uratowało dofinansowanie z ZIT-u oraz domknie strategiczną inwestycję infrastrukturalną.My możemy tylko żałować, że ponad rok temu Szczecin postawił na Ursusa, a niena innych producentów. Tym samym lubelskafirma – tym razem już „za grobu” – po raz kolejny przyczyniła się do osłabieniaautobusowej branży. Mamy nadzieję, że po raz ostatni.
Kasa z Geparda
Pozostaje jeszcze pytanie, co się stanie z drugą częściądofinansowania na autobusy elektryczne, która miała pochodzić z programuGepard? To grant w wysokości 6 mln zł.
-„Miasto czeka na efekt rozmów prowadzonych pomiędzyNarodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej a Rządem Hiszpanii,z którego pochodzą pieniądze na ten projekt – wyjaśnia Piotr Zieliński.
Mamy nadzieje, że Fundusz przeznaczy je na inne autobusoweinwestycje.
Ursusowe nieporozumienie
Przypomnijmy, że 26 marca Szczecin rozwiązał umowę z UrsusBus na zakup 11 szt autobusów elektrycznych klasy MAXI z powodu przekroczenia terminu dostawy. Przypomnijmy, że kontrakt ten został zawarty zkonsorcjum Ursus Bus, w skład którego wchodzi Ursus Bus z siedzibą w Lublinieoraz Przedsiębiorstwo Filialne „Zakład samochodowy Nr 1” PublicznaSpółka Akcyjna „Kompania Samochodowa Bogdan Motors” – spółka prawaukraińskiego z siedzibą w Łucku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Po rozwiązaniu zamówienia miasto obciążyło konsorcjum karąumowną w wysokości 1 980 000 zł brutto za przekroczenie terminu wykonaniaprzedmiotu umowy.
Jak informował 14 kwietnia Głos Szczeciński – z uwagi na to, że konsorcjum nie dokonało zapłaty kar umownych, miasto mogło w całości zrealizować gwarancję ubezpieczeniową. 8 kwietnia ubezpieczyciel przekazał na rachunek Gminy Miasta Szczecin kwotę 1 914 495 zł.
„