Pierwszy autobus-karetka do transportu pacjentów z COVID-19
Karetka pogotowia ratunkowego na bazie autobusu o dużejpojemności to wspólny projekt Daimler Buses i niemieckiego Czerwonego Krzyża.
W ciągu zaledwie trzech tygodni Daimler Buses przekształcił wfabryce w Neu-Ulm demonstracyjny autobus klasy II – Mercedes-Benz Citaro – wspecjalny pojazd do transportu pacjentów z COVID-19.
Autobus wyposażony oferujecztery łóżka do intensywnej terapii. To obecnie największy ambulans intensywnejterapii w Niemczech.
Mobilny pomocnik
Pojazd został wypożyczony przez Daimler Buses do niemieckiegoCzerwonego Krzyża (DRK) na okres sześciu miesięcy. Projekt jestwspierany także przez Szpital Uniwersytecki w Ulm, który zapewnia wyspecjalizowanypersonel medyczny. Z kolei miejski przewoźnik SWU Stadtwerke Ulm zapewnia kierowców i serwis.
-„Cieszę się, że jesteśmy w stanie wesprzeć DRK zapewniając imlepsze zdolności przewozowe. Jako producent autobusów chcemy walczyć z pandemiąCOVID-19 także na szczeblu lokalnym. Różnorodny zakres działań w fabryce wNeu-Ulm pokazuje, że nasi koledzy mają dobre inicjatywy i pomysły” – powiedziałTill Oberwörder, szef Daimler Buses.
Od pomysłu do realizacji
To David Richter, dyrektor zarządzający DRK-RettungsdienstHeidenheim-Ulm wpadł na pomysł przekształcenia autobusu w karetkę – wodpowiedzi na potrzebę zwiększenia możliwości transportu w ramach intensywnejopieki medycznej, co jest obecnie konieczne w wielu miejscach.
Daimler Buses zadeklarowałwsparcie i oddelegował do tego zadania demonstracyjny autobus Mercedes-Benz Citaro, który został przekształcony w karetkę pogotowia ratunkowego o dużej pojemności.Zespołowi 12 pracowników zajęło to zaledwie 15 dni roboczych.
-„Karetka pogotowia ratunkowego o dużej pojemności pomaga wtransporcie pacjentów intensywnej terapii. To także skuteczne odciążenie szpitali,w których brakuje łóżek do intensywnej terapii. Nie tylko w okolicy Ulm /Neu-Ulm, ale w innych regionach”- mówi David Richter.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusowa podstawa
Bazą karetki jest niskopodłogowy autobus Mercedes-BenzCitaro, zbudowany w 2019 r., jako międzymiastowy pojazd z 45 miejscamisiedzącymi i 40 miejscami stojącymi.
Teraz jest wyposażony w cztery kompletne łóżka dointensywnej terapii, które można przemieszczać. Daimler Buses stworzył równieżmiejsca do przechowywania lekarstw, sprzętu pielęgniarskiego, dodatkowegoaparatu oddechowego i odzieży ochronnej.
Citaro został tak zmodyfikowany,aby pacjenci mogli być transportowani w różnych pozycjach. Dodano boczne osłony,aby zachować prywatność pacjentów oraz niebieskie światło uprzywilejowania isyrenę.
Ponieważ nowe zadanie autobusu koncentruje się natransporcie pacjentów z COVID-19, wymagania higieniczne odegrały tutaj ogromną rolępodczas konwersji. Na przykład rozpylacz dezynfekujący można zastosować wkomorze pacjenta po zakończeniu transportu. Obszar dla kierowcy jest oddzielonyod przedziału pacjenta ścianą, a system wentylacji jest osobny dla obu tychstref. W rezultacie kierowca nie ma kontaktu z pacjentami i nie jest narażonyna żadną infekcję.
Na pokładzie znajduje się także dwóch lekarzy intensywnejterapii ze Szpitala Uniwersyteckiego w Ulm oraz trzech ratowników medycznych idwóch oficerów pogotowia ratunkowego z DRK-RettungsdienstHeidenheim-Ulm.
„