Irizar coraz mocniejszy we Francji. Elektrycznie
Hiszpański Irizar pomaga Orleanowi w przejściu na w pełnielektryczny system transportu publicznego.
W kwietniu Irizat zawarł z Orleans Métropole umową na dostawę29 szt. standardowych autobusów elektrycznych w wersji BRT – ie tram.
Ten nowy kontrakt umacnia elektryczną obecność Irizara weFrancji, gdzie w ubiegłym roku utworzono trzy projekty BRT:
-
w Amiens,
-
Aix-en-Provence
-
i Bayonne.
Oprócz tego po ulicach Marsylii i Hawru również jedząautobusy elektryczne Irizar w klasycznej wersji ie bus.
Pełen serwis
Zakupione przez Orlean elektrobusy mają 12 metrów długości izasięg 220 km. Wyposażone są w technologię opracowaną przez Irizar Group wdziedzinie elektroniki, komunikacji oraz głównych komponentów i systemów. Zainstalowanew nich akumulatory posiadają również zastrzeżone technologie i spełniająnajnowsze europejskie zasady bezpieczeństwa elektrycznego, termicznego imechanicznego: R100.v2, R10.v5 i UN38.3.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aby zoptymalizować eksploatację pojazdów, w tym przypadkuprzez operatora Keolis Métropole Orléans, Irizar zapewnia też obsługę posprzedażną– realizowaną przez ekspertów technicznych firmy i miejscowych pracowników, coprzyczynia się do wzrostu zatrudnienia w regionie.
Najnowszy e-zakup jest częścią strategii Orleanu w zakresiekonwersji taboru autobusowego. Metropolia chce przejść na zakupy tylko w pełnielektrycznych pojazdów już w 2025 r.
Dostawa pierwszych jednostek ie tram planowana jest napołowę 2021 r.
Transformacja energetyczna
Irizar nie tylko poprzez sprzedaż zeroemisyjnych pojazdów starasię przyczynić do transformacji energetycznej. Firma zainwestowała w największąfarmę fotowoltaiczną w Kraju Basków, aby wykorzystać wytwarzaną przez siebieenergię do produkcji autobusów elektrycznych, minimalizując w ten sposób negatywnywpływ na środowisko.
Hiszpanie zapewniają również drugie życie zużytym wautobusach akumulatorom. Pod koniec ich cyklu życia, wykorzystują je jakoelementów składowy ładowarek do pojazdów elektrycznych na stacjach paliw.
„