MZK Słupsk na zakupach. Piątka w dieslu
Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku kupi kolejne nowe autobusy z silnikami diesla Euro 6. Od dziś, 20 kwietnia szuka on dostawcy pięciu pojazdów klasy MAXI. Dostawa ma być zrealizowana w ciągu pół roku.
Słupski standard
Nowe nabytki MZK Słupsk mają one mieć nadwozia o długości 11,5 – 12,5 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 osobom na miejscach siedzących. Przynajmniej siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2.
Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1000 Nm. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec której MZK nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jej charakterystyki pracy czy ilości przełożeń. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.
Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz uchylne okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.
Czas na SIP. Na wyposażeniu mają się znaleźć diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Idziemy do środka. Tutaj znajdą się dwa typy tablic LCD. Za kabiną kierowcy pojazdy się monitor o przekątnej 22″. Z boku, przed drugimi drzwiami zainstalowany będzie monitor 38″, czyli tzw. „e-korale”. Do tego oczywiście nie zabraknie głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością sterował autokomputer z dotykowym interfejsem typu R&G SRG6000P.
Formalności i terminy
Autobusy mają trafić do Słupska w ciągu 180 dni od podpisania umowy. Każda z pięciu „dwunastek” ma być objęta min. trzyletnią gwarancją całopojazdową. To nieco więc podniesie cenę. Szacunkowa wartość zamówienia to 5,1 mln PLN netto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pora wspomnieć o warunkach formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta to 3 mln PLN. Ponadto musi on posiadać ubezpieczenie na przynajmniej 1 mln. Oferent musi wykazać się realizacją w ciągu ostatnich trzech lat dostawy minimum trzech autobusów typu oferowanego dla MZK. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 50 000 PLN.
Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 25 maja. Propozycje, które otrzyma MZK będą oceniane przy pomocy trzech kryteriów. Cena to maksymalnie 75% punktów. 20% można uzyskać w ocenie technicznej. Pozostałe 5% to zużycie energii oraz emisja dwutlenku węgla.
„