Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Hyzon. Nowy gracz na rynku autobusów wodorowych?

infobus
15.04.2020 15:00

Amerykańska forma Hyzon Motors została oficjalnie założona w połowie marca 2020 r. I już stawia przed sobą ambitne cele. Swoją pozycję chce bowiem budować na doświadczeniach zdobytych w ramach technologii ogniw paliwowych Horizon.

Hyzon Motors Inc. poinformował, że podpisał już umowę na dostawę 1000 sztuk 12-metrowych autobusów na ogniwa paliwowe. Do kogo one trafią jeszcze nie poinformowano. Trzeba jednak przyznać, że jak na start-up takie zamówienie robi wrażenie.

Pierwsze 50 sztuk ma zostać dostarczone w ciągu około 12 miesięcy.

Hyzon, nowojorska firma produkująca ciężkie samochody użytkowe, powiedziała, że ​​masowa produkcja pojazdów Hyzon Motors (ciężarówek i autobusów) rozpocznie się w tym roku. W przyszłym roku planuje dodać do swojego portfolio więcej pojazdów użytkowych.

Autobusy o długości 12 i 18 metrów mają być produkowane na „większość rynków światowych”. Hyzon chce je oferować w wersjach z modułami wodorowych ogniw paliwowych o mocy 61, 82 i 102 kW (82, 110 i 138 KM). Ich aktywne systemy bezpieczeństwa obejmują hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat lub asystenta utrzymania pasa ruchu. Podaje się także ich zasięg to około 515 km.

2000 cpojazdów napędzanych wodorem w ciągu trzech lat
Hyzon Motors twierdzi, że wdrożenie ponad 2000 pojazdów jest już planowane z klientami w ciągu pierwszych trzech lat. Firma zamierza wyposażyć zakład w USA w zdolność do rozmieszczania tysięcy systemów ciężkich pojazdów rocznie, z możliwością zwiększenia tej liczby o 10 000 jednostek, w zależności od zapotrzebowania.
„W Horizon obserwowaliśmy niesamowity rozwój w ostatnich latach, a teraz, dzięki doświadczeniu zdobytemu przez setki ciężarówek w usługach komercyjnych, dążymy do wprowadzenia naszej technologii na inne rynki” – zauważył prezes George Gu w odniesieniu do uruchomienie nowej firmy.
„Opracowaliśmy ogniwa paliwowe, które mają znaczną przewagę pod względem kosztów przez cały okres użytkowania, a łącząc to z rychłą dostępnością bardzo konkurencyjnego, zielonego (odnawialnego lub zrównoważonego) wodoru na dużą skalę w wielu krajach, szybko się zbliżamy w całkowitym koszcie posiadania niższym niż floty oparte na silnikach diesla” – powiedział Craig Knight , CEO Horizon Fuel Technologies. „Jako czynnik umożliwiający transport o wysokiej wydajności i zerowej emisji, jesteśmy upoważnieni do przyspieszenia przejścia na wodorowe pojazdy użytkowe, zapewniając atrakcyjną ogólną ekonomikę w bardzo krótkim czasie.”