Daimler zatrzymuje autobusową produkcję. Serwis pracuje
W związku z pogarszającą się sytuacją pandemii COVID-19, Grupa Daimler Buses podjęła decyzję o zawieszeniu większości produkcji w Europie, a także pracy w wybranych działach administracyjnych – na początkowy okres dwóch tygodni.
Zawieszenie dotyczy zakładów produkcji samochodów osobowych, dostawczych i użytkowych Daimlera w Europie, czyli także autobusowych zakładów Mercedes-Benz w Mannheim.
Z kolei tymczasowe zamknięcie fabryki w Hosdere nastąpiło 23 marca i potrwa do 5 kwietnia.
Dwa tygodnie
Data przywrócenia produkcji będzie zależeć od dalszych zmian. Wszędzie tam, gdzie Daimler musi kontynuować działalność – np. w zakresie serwisu – firma podejmie odpowiednie środki ostrożności, aby zapobiec infekcji pracowników
Jak informuje Daimler, ta decyzja pomoże uchronić pracowników, przerywać łańcuchy infekcji i powstrzymywać rozprzestrzenianie się pandemii. Jednocześnie pomoże to firmie przygotować się na okres niższego popytu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Serwis zostaje
Utrzymanie transportu – przede wszystkim towarów – w dobie koronawirusa to strategiczne zadanie dla Europy. Tego celu nie można osiągnąć bez sieci serwisowej. Dlatego marki Mercedes-Benz, FUSO i Daimler Buses robią wszystko, co możliwe, aby nadal dostarczać swoim klientom części zamienne i usługi serwisowe w obecnej sytuacji – deklaruje Daimler.
-„Tam, gdzie jest to możliwe organizacyjnie dążymy do celu, jakim jest utrzymanie naszej sieci usług w całej Europie z liczbą 3000 centrów. Odpowiednie plany są już opracowywane dla naszych firm i firm partnerskich. Generalnie bazujemy na pragmatycznych i nieskomplikowanych rozwiązaniach, aby utrzymać pojazdy naszych klientów w ruchu i zaopatrywać w części zamienne. Nasi koledzy z serwisu robią wszystko, abyśmy mogli jak najlepiej poradzić sobie z obecnym stanem wyjątkowym, dlatego dziękujemy tym codziennym bohaterom z głębi serca” – powiedział Martin Daum, przewodniczący Zarząd Daimler Truck AG. – Pojazdy użytkowe są szczególnie ważne w obecnej sytuacji. Muszą być dostępne zarówno do transportu i logistyki, aby zapewnić dostawy, a także do przewozu służb ratowniczych czy osób zatrudnionych w strategicznych zakładach pracy. Dlatego ważne jest, aby serwisy działały tam, gdzie to możliwe.”
„