Brytyjski sektor autobusowy chce pomocy rządu
Autobusowi przewoźnicy z Wysp ostrzegają, że dziesiątkitysięcy pracowników może zostać zwolnionych w ciągu najbliższych kilku tygodni,jeżeli rząd nie zgodzi się na natychmiastowy pakiet ratunkowy w wysokości 1miliarda funtów.
W miarę rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa liczbapasażerów spadła na Wyspach już o 50 procent. Przychody poza Londynem spadły o50 milionów funtów tygodniowo, co zagraża wypłatom wynagrodzeń prawie 100 000kierowców, a także całemu personelowi serwisowemu i zarządzającemu. Decyzja ozamknięciu szkół i szeroko rozpowszechniona polityka domowej kwarantanny dlaseniorów – może zwiększyć spadek do poziomu 75 procent.
Czego chce branża?
Brytyjski przemysł autobusowy domaga się od rządu:
-
zagwarantowania budżetowych źródeł dochodów dla operatorówautobusów i autokarów
-
wsparcie do 80% kosztów personelu na czas epidemii
To umożliwi zarówno dużym operatorom, jak Arriva,FirstGroup, Go-Ahead czy Stagecoach, a także licznym mniejszym firmomautobusowym – utrzymanie tras niezbędnych do przewiezienia do pracy pracownikówsystemu opieki zdrowotnej (NHS) oraz przedstawicieli innych kluczowych terazzawodów, jak pracownicy wywozu śmieci, sprzątaczki i pracownicy supermarketów.
-„Kraj jest zagrożony jak nigdy dotąd w czasie pokoju. Firmyautobusowe są gotowe wesprzeć krajową wlake z koronawirusem w jakikolwiekmożliwy sposób i już przygotowują plany wykorzystania autobusów jako mobilnychsklepów spożywczych dla osób na kwartalnie lub jako mobilnych jednostektestowych NHS. Jednak bez dodatkowego finansowania sieć autobusów poza Londynemmoże zniknąć. Pakiet ratunkowy zapewni, że branża autobusowa zarówno będziepracować podczas kryzysu, jak i pozostanie w gotowości po zakończeniu epidemii”– czytamy w apelu brytyjskich przewoźników autobusowych do rządu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aktualny stan
Autobusowa branża w Wielkiej Brytanii zatrudnia ok. 100 000kierowców autobusów i daje kolejne 120 000 miejsc pracy, w tym dla brytyjskiegosektora produkcji autobusów. Ogólnie rzecz biorąc, autobusy generują dla brytyjskiejgospodarki łączną wartość w wysokości 64 miliardów funtów rocznie.
-„Rozumiemy, że żyjemy w niespotykanych czasach i bardziejniż kiedykolwiek jesteśmy gotowi odegrać naszą rolę w utrzymaniu sieci krajoweji wspieraniu codziennego życia w Wielkiej Brytanii. Autobusy mają kluczoweznaczenie dla utrzymania przewozu pracowników – i muszą pozostać istotnymkręgosłupem transportu publicznego zarówno teraz, jak i po zakończeniu kryzysu.Dzisiaj przewoźnicy autobusowi znajdują się pod ogromną presją i stoją przedniemożliwymi wyborami, które trasy muszą ciąć i ilu pracowników muszą zwolnić.Dlatego pilnie potrzebujemy teraz rządu, aby pomógł kierowcom autobusów i ichpracodawcom zabezpieczyć przyszłość branży” – powiedział Graham Vidler,dyrektor naczelny Konfederacji Transportu Pasażerskiego, który reprezentujesetki dużych i małych firm autobusowych.
„