Tarcza Antykryzysowa nie uratuje autokarowych przewoźników
Rządowy pakiet pomocowy nie spełnił oczekiwań branżyautokarowych przewozów w Polsce, która jako jedna z pierwszych została dotkniętaprzez wirusowy kryzys.
Aktualnie ruch autobusów turystycznych praktycznie zamarł, cooznacza ogromne problemy dla zatrudnionych w tej branży kierowców autokarów – oczym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
-„Szukam innej pracy dla moich ludzi. Nie macie pojęcia,jakie to jest trudne i bolesne rozstawać się z tak dobrymi pracownikami. Naszeautokary, a mam ich 250, obsługiwały ruch turystyczny w całej Europie. Teraz,kiedy zwieźliśmy już Polaków z różnych zakątków kontynentu do domu, moja flotawraca już „na pusto” do bazy” – powiedział Rafał Jańczuk, szef RafTransu z Warszawy.
Trudna sytuacja panuje także w transporcie regionalnym. WInfoBusie pisaliśmy dokładnie o sytuacji w województwach:
Z podobnymi problemami zmagają się przewoźnicy i pasażerowiewe wszystkich regionach kraju.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co można zrobić?
O apelu Polskiego Stowarzyszenia Przewoźników Autokarowychdo premiera Morawieckiego pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.
Rząd przygotował pewne propozycja dla transportowej branży – o tym informowaliśmy TUTAJ – jednak zdaniem turystycznej branży, tarcza antykryzysowa nieodpowiedziała na palące problemy transportu. Czego oczekuje PSPA? Przewoźnicy zcałej Polski potrzebują:
-
umorzenie składek ZUS na kilka miesięcy,
-
ułatwienia w dostępie do nowych kredytów obrotowych,
-
większego wsparcia gotówkowego przy wypłacie wynagrodzeń wsektorach szczególnie dotkniętych kryzysem.
O założeniach rządowej Tarczy Antykryzysowej pisaliśmyTUTAJ.
„