Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecin wypowie umowę Ursusowi. W marcu

infobus
12.03.2020 10:00

Zgodnie z oczekiwania,i, w lutym do Szczecina nie przyjechał żaden z zamówionych autobusów elektrycznych marki Ursus. Miasto za moment wypowie niesolidnemu producentowi umowę.

Elektryczny kontrakt dla Szczecina miał został zrealizowany do lutego i obejmował zakup łącznie 11 szt. elektrobusów Ursus City Smile 12 LFE. W tej sytuacji miasto za momentwypowie niesolidnemu producentowi umowę, aczkolwiek nie jest to takie proste. O sytuacji w Szczecinie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Warto podkreślić fakt, że miasto zdecydowało się do końca czekać na zamówione pojazdy,mimo, że od roku powszechnie wiadomo o potężnych problemach lubelskiegoproducenta i jego bankructwie.

Co z dotacją?

Teraz Szczecin, żeby odstąpić od umowy, musi czekać do końcamarca.

-„Termin na dostawę autobusów minął z końcem lutego br.Zgodnie z umową Gminie Miasto Szczecin przysługuje prawo do odstąpienia odumowy w przypadku, gdy opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy przekraczaćbędzie 30 dni – powiedział lokalnym mediom Piotr Zieliński, rzecznik prasowymiasta ds. inwestycji.

Przypomnijmy – wartość szczecińskiego kontraktu to 38 289900,00 zł. Znaczna część tej kwoty pochodzi z dwóch programów:

-„W związku z tym, że projekt zakupu autobusów jestdofinansowany, prowadzone są rozmowy z Instytucjami, od których uzyskanezostało dofinansowanie, tak aby w przypadku braku realizacji kontraktu przezkonsorcjum, Miastu Szczecin nie groziła utrata środków zewnętrznych uzyskanychna ten cel – tłumaczy Piotr Zieliński.

18 tys. dziennie za autobus

Aktualnie miasto nalicza lubelskiemu producentowi karyumowne.

-„Zgodnie z umową, za niedostarczenie autobusów w terminie,wykonawcy jest naliczana kara umowna w wysokości 18 000 zł za każdy rozpoczętydzień opóźnienia, za każdy autobus. Dodatkowo za odstąpienie od umowy przezzamawiającego lub jej rozwiązanie przez zamawiającego z przyczyn leżących postronie wykonawcy, zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 45 procentwynagrodzenia brutto określonego w umowie – wyjaśnia Piotr Zieliński.