Mercedes w Gdańsku – z konferencją i testem
Od 27 lutego na gdańskich można spotkać elektrycznyautobus Mercedes-Benz eCitaro. GAiT rozpoczął elektromobilny test.
Dzień wcześniej – w środę, 26 lutego – odbyła się w Gdańsku konferencjadotycząca funkcjonowania pojazdów niskoemisyjnych i bezemisyjnych w komunikacjimiejskiej. Podczas spotkania omawiano m.in. możliwe kierunki rozwojuelektromobilności, a także zaprezentowano Mercedesa eCitaro, który będzie testowanyw Gdańsku aż do 24 marca.
E-trendy
Gdańsk chce się dobrze przygotować do lektrycznejprzyszłości. Stąd m.in. takie działania, jak testowanie autonomicznegoelektrycznego busa, który w 2019 roku woził pasażerów na trasie ul. Karwieńska- zoo, stąd też pomysł zorganizowania konferencji, która odbyła się dziękiwspółpracy GAiT i EvoBus Polska.
-„Śledzimy trendy, trzymamy rękę na pulsie, by welektromobilność wejść w optymalnym momencie, oczywiście uwzględniając wymogiUstawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych – powiedział MaciejLisicki, prezes GAiT . – Pierwszy autobus elektryczny testowaliśmy w 2012 roku,kolejny rok później. Prace nad nowymi technologiami, rozwiązaniami w zakresieelektromobilności postępują, są zaawansowane. Chcemy naszą zeroemisyjną flotębudować w oparciu o jak najbardziej wydajne e-autobusy miejskie. Obecnierozpoczynamy testy elektrycznego bezemisyjnego Mercedesa eCitaro.”
Zajezdnia przyszości
Co ważne, planowana nowa zajezdnia autobusowa GAiT, którapowstanie w południowej dzielnicy Gdańska, ma być w pełni do obsługi autobusówzeroemisyjnych.
-„Myślę, że temat jest bardzo interesujący i nośmy, mającyprzed sobą pewną przyszłość – powiedział Piotr Borawski, zastępca prezydentads. przedsiębiorczości i ochrony klimatu. – Jako miasto także chcemy w niejuczestniczyć. Zapewne przed nami debata i dyskusja w którym kierunku należyskierować naszą komunikację miejską, jeżeli chodzi o najbliższe lata,najbliższe dekady. A elektromobilność jest jednym z tych kierunków.
Mocny skład
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Prelegentem na gdańskiej konferencji był Tammo Voigt, pełnomocnikds. elektromobilności w firmie Daimler Buses, który zaznaczał, że ważne jest,by przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu elektrycznych autobusów dokomunikacji miejskiej, stworzyć docelowy obraz przedsięwzięcia.
-„Nie należy mówić tylko o autobusie, ale o systemowympodejściu do komunikacji. Należy zadać sobie pytanie, gdzie chcę być z moimprzedsiębiorstwem, czy szerzej komunikacją miejską, za 5 czy 10 lat – mówił Tammo Voigt idodał: – W najbliższej przyszłości, mowao 5 – 8 latach, ciągle jeszcze kręgosłupem komunikacji miejskiej będą pojazdy zsilnikami. Ale później proporcje zacznąsię zmieniać na korzyść autobusów elektrycznych.”
„