Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Żylina z kolejnymi trolejbusami Skoda-Solaris 26Tr

infobus
20.02.2020 13:00

Miejski operator komunikacji w słowackiej Żylinie, Dopravný podnik mesta Žiliny powiększyła swoją flotę o dwa trolejbusy z bateriami. Ich dostawcą jest Skoda, która w kooperacji z Solarisem przekazała spółce dwa pojazdy typu 26Tr. To pierwsze takie pojazdy na Słowacji.

Dwa trolejbusy typu Škoda 26Tr dotarły do ​​zajezdni trolejbusowej DPMZ. Nie są to pierwsze maszyny tego typu we flocie przewoźnika. Jednak w porównaniu z dziewięcioma dostarczonymi w 2017 r. jest jedna istotna różnica. Dwa nowe nowe nabytki mogą bowiem poruszać się bez konieczności poboru prądu z sieci trakcyjnej.

Nowe Skody są bowiem wyposażone w pakiet baterii trakcyjnych. To litowo-tytanowe zasobniki energii, które mają pojemność 45,4 kWh. Powinny one umożliwić trolejbusom przejazd na dystansie minimum 10 km. Ich ładowanie odbywa się w trybie in motion chcarching, a więc w chwilach, kiedy trolejbus porusza się pod siecią trakcyjną.

Zanim Skody 26Tr wyjadą na linie w Żylinie minie jeszcze trochę czasu. Pojazdy tego typu w wersji z bateriami nie posiadają bowiem na razie homologacji, która pozwala na ich eksploatację na terenie Słowacji. W ramach wymaganych testów oba trolejbusy z dodatkowym napędem akumulatorowym przejdą próbną eksploatację bez pasażerów w celu weryfikacji wszystkich parametrów trakcyjnych. Następnie, po pomyślnym zakończeniu pierwszego etapu procedury, rozpoczną próbną eksploatację z pasażerami. Po ocenie działań próbnych zostanie złożony wniosek producenta, którym Skoda Electric o wydanie świadectwa homologacji.

Pasażerowie będą więc musieli trochę poczekać, aż nowe trolejbusy wejdą do regularnej eksploatacji. Mogą się jednak spodziewać pojazdów wyposażonych w najnowocześniejszą technologię, w tym następujące udogodnienia:

  • całkowicie klimatyzowana przestrzeń pasażerska
  • WiFi
  • ładowarki USB
  • system monitoringu
  • kasowniki elektroniczne

Wybrane dane techniczne nowych Skod 26Tr dla DPMZ:

  • Nadwozie -Solaris Urbino III
  • Napęd – Skoda BlueDrive, impulsowe
  • Silnik trakcyjny asynchroniczny o mocy 160 kW
  • Baterie LTO, 45,4 kWh pojemności
  • napięcie znamionowe 655 V
  • Pojemność pasażerska – 76 osób, w tym 25 na miejscach siedzących