260 mln zł w jeden dzień. CUPT dla polskich elektrobusów
30 stycznia Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpiszeumowy z 11. beneficjantami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020na zakup 103. autobusów elektrycznych.
W tym dniu, w Warszawie, umowy o dofinansowaniu otrzymają następujące projekty:
1. „Rozwójelektrycznego transportu publicznego w Gdyni poprzez zakup elektrycznego taboruwraz z rozbudową infrastruktury oraz budową punktów doładowań”,Beneficjent: PrzedsiębiorstwoKomunikacji Autobusowej Gdynia;
2.”Elektryfikacja linii komunikacji miejskiej w Zielonej Górze”,Beneficjent: Miasto Zielona Góra;
3. „Czyste niebonad Zagłębiem – Zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą doładowania”, Beneficjent:Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu;
4. „Zakupautobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą do ładowania”, Beneficjent: Przedsiębiorstwo KomunikacjiMiejskiej Gliwice;
5. „Zakup nowychautobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania dla MiastaGorzowa Wlkp.”, Beneficjent: Miasto Gorzów Wielkopolski;
6. „Zakupbezemisyjnego taboru autobusowego wraz z infrastrukturą”, Beneficjent: GminaMiasto Szczecin;
7. „Rozwójpublicznego transportu zbiorowego w Radomiu poprzez zakup autobusówelektrycznych wraz z infrastrukturą”,Beneficjent: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu;
8.”Elektromobilne Opole”; Beneficjent: Miasto Opole;
9.”Elektryfikacja komunikacji miejskiej w Malborku”, Beneficjent: MiejskiZakład Komunikacji w Malborku;
10. „Zakup nowychautobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania”,Beneficjent: Miejski Zakład Komunikacji w Pile;
11. „Zakup 2autobusów elektrycznych zeroemisyjnych wraz z niezbędną infrastrukturąładowania pojazdów, celem zapewnienia obsługi obszaru śródmiejskiego wKędzierzynie-Koźlu”, Beneficjent: Gmina Kędzierzyn-Koźle;
Kraków i Poznań z umowami
W jutrzejszej uroczystości wezmą udział przedstawiciele 11miast, natomiast dwa pozostali gracze elektrycznej trzynastki – czyli Kraków i Poznań -już mają podpisane umowy z CUPT na łącznie 87 autobusów.
Wartość wszystkich 13. projektów to 460 mln złotych dotacji. Za tąsumę samorządy kupią łącznie 190 unijnych elektrobusów, co diametralnie zmieniukład sił na rynku:
Województwo |
Miasto |
Liczba elektrobusów |
Liczba elektrobusów dla województwa |
Kujawsko-pomorskie |
Malbork |
4 |
4 |
Lubuskie |
Zielona Góra |
12 |
20 |
Lubuskie |
Gorzów |
8 |
|
Małopolskie |
Kraków |
50 |
50 |
Mazowieckie |
Radom |
9 |
9 |
Opolskie |
Kędzierzyn Koźle |
2 |
7 |
Opolskie |
Opole |
5 |
|
Pomorskie |
Gdynia |
24 |
24 |
Śląskie |
Sosnowiec |
14 |
24 |
Śląskie |
Gliwice |
10 |
|
Wielkopolskie |
Poznań |
37 |
42 |
Wielkopolskie |
Piła |
5 |
|
Zachodnio-pomorskie |
Szczecin |
10 |
10 |
Razem |
190 |
190 |
„