Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Polonus podsumowuje rok 2019: prawie 5 mln pasażerów

infobus
29.01.2020 08:00

Narodowy przewoźnik autokarowy Polonus, lider projektuPolonus Partner podsumował 2019 rok w swojej działalności.

W oparciu o bazy operacyjne znajdujące się w Warszawie,Nowym Dworze Mazowieckim oraz Piasecznie na pokładach 160 autokarów zostałoprzewiezionych aż 4 750 000 pasażerów.

W komunikacji dalekobieżnej autokary przejechały ponad 6 500000 kilometrów. To dystans wystarczający do tego by ponad 162 okrążyć Ziemię. Apamiętajmy, że w ofercie Polonusa pasażerowie mają do dyspozycji aż 600przystanków.

Miliony kilometrów

-„W 2019 roku przewieźliśmy najwięcej pasażerów w historiinaszej firmy! Zawdzięczamy to zaufaniu naszych klientów, którzy wiedzą, że decydującsię na podróż z Polonusem otrzymują najwyższy poziom obsługi w atrakcyjnejcenie. Wspólnie z naszymi partnerami w ramach sieci Polonus Partnerprzejechaliśmy ponad 10 500 000 kilometrów. Ten rok pokazał, że razem możemywięcej!” – mówi Maciej Acedański, prezes zarządu Polonus S.A.

W 2019 roku z usług Polonusa skorzystała rekordowa liczba 4750 000 pasażerów. We flocie narodowego przewoźnika obecnie znajduje się 160autokarów. To wzrost o 6% w porównaniu do 2018 roku. Charakterystycznebiało-czerwone pojazdy Polonus na stałe wpisały w krajobraz polskich szlakówkomunikacyjnych.

Bogata siatka połączeń oraz rozbudowana sieć przystankówumożliwia zarówno wygodne podróże dalekobieżne oraz lokalne, realizowane woparciu o bazy w Nowym Dworzec Mazowieckim oraz Piasecznie. Polonus realizujeobecnie kursy z ponad 600 przystanków.

W samej tylko komunikacji dalekobieżnej autokary Polonusprzejechały ponad 6,5 miliona kilometrów. To dystans wystarczający do tego byponad 162 okrążyć Ziemię. Pomimo milionów kilometrów na koncie działalnośćfirmy jest przyjazna dla środowiska. Pojazdy znajdujące się we flocie Polonusspełniają wszystkie normy emisji spalin. Autokar jest jednym z najczystszychśrodków komunikacji przyczyniającym się do ograniczenia śladu węglowegokorzystających z niego osób.

Polonus i partnerzy

Czołowi polscy przewoźnicy zrzeszeni w programie PolonusPartner przejechali wspólnie ponad 10 500 kilometrów. Pasażerowie doceniliwspółpracę, ponieważ sprzedaż biletów na stronie PolonusPartner.pl wzrosła w2019 roku aż o 32%. Pięcioprocentowy wzrost odnotowano także na stroniepkspolonus.pl. Wzrost sprzedaży w kanałach internetowych to dający sięzaobserwować stale rosnący trend.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się możliwość zakupubiletu w aplikacjach mobilnych. Tutaj wzrost zainteresowania ofertą narodowegoprzewoźnika autokarowego przełożył na zwiększenie sprzedaży aż o 49% względem2018 roku.

I na koniec pamiętajmy, że Polonus jest spółką SkarbuPaństwa, która obsługuje blisko 40 linii, łącząc główne ośrodki miejskie iturystyczne z Warszawą. Firma jest też operatorem Dworca Autobusowego WarszawaZachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych wPolsce. Spółka posiada również własny system zarządzania dworcami DworzecOnline oraz platformę sprzedaży biletów zdo.pl i DworzecOnline.pl.