Pierwszy gazowy piętrus od Scania i UNVI. W Paryżu
Od października po Paryżu jeździ pierwszy na świecie dwupokładowy autobus zasilany CNG, który jest fabrycznie przygotowany do ekologicznego sightseeingu.
Od jesieni 2019r. wszyscy turyści odwiedzający Paryż mogą cieszyć się podróżą pierwszym na świecie otwartym autobusem wycieczkowym napędzanym sprężonym gazem ziemnym. Stolica Francji chce być w czołówce działań na rzecz klimatu, dlatego Scania zaoferowała miastu czystszą, „piętrową” alternatywę.
6 gazowych pięter
Open Tour to spółka zależna od publicznej grupy RATP, która obsługuje 36 autobusów typu hop-on, hop off. Działają one na trzech liniach i przewożą rocznie około 700 000 pasażerów. Po uruchomieniu sześciu elektrycznych autobusów (też z nadwoziem UNVI), teraz Open Tour uzupełnił swoją turystyczną flotę o sześć autobusów gazowych – wszystkie na podwoziach Scania z zabudową hiszpańskiej spółki UNVI.
-„Chcemy przetestować kilka zielonych technologii, ponieważ nie do końca wiemy, jakie będą przyszłe regulacje” – mówi Fabrice Bayon, dyrektor zarządzająca Open Tour Paris. – „Na pewno do 2024 r. cała flota Open Tour Paris zostanie przekształcona w kierunku zasilana czystą energią. Wspólnie z miastem Paryż, regionem i francuską Agencją ds. Środowiska i Zarządzania Energią od wielu lat jesteśmy zaangażowani w zrównoważoną mobilność. W efekcie jedna trzecia naszej floty jest już „zielona”.
Gazowe rozwiązanie
Piętrowy autobus – zabudowany przez hiszpańską firmę UNVI – jest wyposażony w pięć zbiorników CNG na łącznie 276 kg sprężonego gazu, co odpowiada pojemności 1825 l. Jest to wystarczające, aby uzyskać zasięgu około 500 kilometrów.
Autobusy wycieczkowe odbywają 4–5 podróży dziennie i w sumie pokonują ok. 120 kilometrów. Wieczorem wracają do zajezdni w Rosny-sous-Bois, na wschód od centrum Paryża.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„W tej sytuacji tankujemy nasze gazowe piętro co drugi-trzeci dzień, co jest dla nas ważne, ponieważ nie mamy własnej stacji paliw i dzieki temu oszczędzamy czas kierowcy” – podkreśla Fabrice Bayon.
Zakupiony przez Open Tour Paris 12-metrowy autobus spełnia prawo kontynentalnej Europy o maksymalnej wysokości do czterech metrów i oferuje pojemność pasażerską na poziomie 70 miejsc. Aby ułatwić częste wsiadanie i wysiadanie na 250 przystankach w całym Paryżu, autobus może „klęknąć” na poziom 26 centymetrów od ziemi.
„