Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejny stołeczny test eCitaro. Mobilis

infobus
20.01.2020 13:00

Bateryjny Mercedes eCitaro zawitał na kolejny test do Warszawy. Tym razem z tej okazji korzysta Mobilis. Przewoźnik będzie testował elektrobus do końca miesiąca. Dziś, 20 stycznia odbyła się jego pierwsza jazda na linii.

Testy po zgodzie ZTM
Elektrobus otrzymał pozytywną ocenę podczas procedury certyfikacji przez stołeczny Zarządu Transportu Miejskiego. To dało zielone światło do tego, aby Mobilis mógł przetestować białą „gwiazdę” na prąd w regularnej eksploatacji. Tak więc od dziś z eCitaro będą mogli skorzystać pasażerowie, którzy wybiorą podróż linią 102. Testy potrwają do 31 stycznia. W tym czasie dział techniczny Mobilisu będzie gromadzić i analizować dane oraz informacje dotyczące białej „gwiazdy”.

Demo dla Polski
Bateryjny Mercedes umożliwia podróż 82 pasażerom, w tym 28 na bardzo komfortowych fotelach typu CST. To miły ukłon ze strony EvoBus Polska
 dla pasażerów. Z niskiej podłogi mamy dostępnych siedem foteli. Jednak oczywiście na życzenie klienta ten wynik można poprawić. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Kolejny ukłon w eCitaro dla Polski jest w kierunku kierowców. I to także cieszy. Demo posiada małą kabinę typu zamkniętego, którą znamy choćby z białostockich czy wrocławskich spalinowych Citaro C2.

Napęd
Układ napędowy nowego eCitaro bazuje na sprawdzonej i zoptymalizowanej elektrycznej osi portalowej ZF AVE 130 z silnikami elektrycznymi na piastach kół. Moc szczytowa silników wynosi 2 x 125 kW, a moment obrotowy 2 x 485 Nm. Za sprawą dwukrotnego przełożenia na kołach uzyskuje się nawet moment rzędu 11 000 Nm. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca już od samego początku ma do dyspozycji pełną siłę pociągową i odpowiednią dynamikę nawet przy pełnym obłożeniu.

Silniki trakcyjne zasilane są akumulatorami NMC o łącznej mocy do 243 kWh firmy AKASOL. Zostały one podzielone na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. W zakres wyposażenia podstawowego, oprócz dwóch modułów na dachu pojazdu, wchodzą także cztery zestawy z tyłu autobusu. W zależności od wymagań klienta, na dachu montowane są też dwa lub cztery dodatkowe moduły akumulatorowe.

Wyposażenie dodatkowe
eCitaro jest klimatyzowany za pomocą klimatyzacji CO2 z pompą ciepła
. Naturalna wentylacja jest zapewniona przez sześć uchylnych okien. Na potrzeby testów elektrobus został wyposażony w bardzo prosty SIP produkcji mieleckiego R&G Plus. Składa się on z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielności, które święcą na biało, głosowego zapowiadania przystanków oraz GPS. Steruje nim autokomputer z dotykowym interfejsem typu SRG6000P. Autobus wyposażono w kasowniki oraz biletomat firmy Macro-System.