Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Saint-Étienne odbiera Solarisy Trollino 12

infobus
15.01.2020 12:00

Od połowy lutego Saint-Étienne będzie wdrażać do eksploatacji pierwszy z 22 zamówionych nowych trolejbusów od Solarisa. Każdy Nowy Trollino 12 dla francuskiego miasta będzie wyposażony w napęd ze sterowaniem impulsowym Škoda Electric.

Pierwsze dziesięć ma zostać przypisanych do obsługi nowej linii M7, która łączy południowe osiedle Bellevue z zachodnim Michon. Kolejnych 12 zostanie przypisanych do linii M3, która jako jedyna trolejbusowa ocalała w Saint-Étienne. To jednak nie koniec zakupów, bo miasto zapewniło sobie prawo opcji w postaci zamówienia jeszcze dwóch trolejbusów. A gdy ona zostanie wykorzystana mogą być kolejne zamówienia.

Stwierdzono bowiem w Saint-Étienne, że w perspektywie długoterminowej celem jest wprowadzenie (lub przywrócenie) trolejbusów na 4 liniach z 32, które wiele lat temu uległy procesowi konwersji na autobusy. Prawdopodobnie przywróci to prawie całą historyczną sieć w Saint-Étienne. Plan jednak zakłada, że pewne odcinki mogą być obsługiwane dzięki zastosowaniu baterii.

Cena jednego Solarisa Trollino 12 z autonomicznym pozwala na pokonanie około 20 km bez konieczności korzystania z sieci trakcyjnej. Cena jednego takiego pojazdu w wersji na życzenie Saint-Étienne to ok. 3,2 mln PLN. Każdy trolejbus może pomieścić 94 pasażerów, w tym 22 na miejscach siedzących.

Trollino dla Saint-Etienne są wyposażone w baterie o pojemności ponad 40 kWh. Ponadto produkowane dla klienta z Francji trolejbusy Solaris są wyposażone w klimatyzację, monitoring, tzw. „kabinę antyagresyjną” oraz innowacyjny system oświetlenia wewnętrznego, który częściowo będzie zamontowany w poręczach dla pasażerów.