Szkocki pokaz autonomicznego autobusu klasy MAXI
Szkocja po raz pierwszy ujrzała pierwszy pełnowymiarowy autonomiczny autobus podczas ważnego szczytu w Glasgow.
Nowości podczas CAV Scotland
Demonstracja, która odbyła się w ramach szczytu CAV Scotland, umożliwiła zapoznanie się z niektórymi technologiami autonomicznymi, które zostaną wykorzystane w ramach testów, które odbędą się na Forth Road Bridge. Prezentowany podczas CAV Scotland autobus Alexander Dennis Enviro200 był poddany już szeroko zakrojonym testom w zajezdni Stagecoach w Manchesterze w pierwszej części projektu autonomicznego autobusu.
Współpraca na rzecz autonomiczności autobusów
Po tym sukcesie Stagecoach, Alexander Dennis i Fusion Processing Ltd współpracują teraz z Transport Scotland, Bristol Robotics Laboratory i Napier University przy projekcie CAVForth, w ramach którego powstanie pięć autonomicznych autobusów, mających kursować pomiędzy Ferrytoll Park i Ride in Fife oraz Edinburgh Park. W tych autobusach, które są obecnie w fazie rozwoju, zainstalowana zostanie dodatkowa autonomiczna technologia, która pozwala im jeździć na wybranych drogach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy te będą obsługiwane przez Stagecoach East Scotland. Mogą one przewozić do 42 pasażerów, z przepustowością do 10 000 pasażerów tygodniowo. Autobusy będą kursować zgodnie ze standardem poziomu 4, co oznacza, że kierowca pozostanie na pokładzie podczas każdej podróży, zgodnie z przepisami obowiązującymi w Wielkiej Brytanii.
Sekretarz Gabinetu ds. Transportu, Infrastruktury i Łączności – Michael Matheson powiedział: „Naprawdę podobało mi się uczestnictwo w imprezie CAV Scotland i słuchanie o rozwoju tej ekscytującej i szybko rozwijającej się branży w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Byłem szczególnie zadowolony z demonstracji prototypowego zautomatyzowanego systemu autobusowego, ponieważ jest to rodzaj innowacji, która pokazuje, że Szkocja jest bardzo otwarta na biznes, jeśli chodzi o testowanie tego rodzaju pojazdów. Nasza sieć dróg głównych zapewnia różnorodne środowiska jako zróżnicowane poligony doświadczalne, a przełomowy i globalny projekt CAVForth naprawdę pomoże Szkocji zdobyć uznanie na arenie światowej”.
Martin Griffiths, dyrektor generalny Grupy Stagecoach, dodał: „Firma Stagecoach zawsze była liderem innowacji i możemy pochwalić się udanymi osiągnięciami w zakresie wykorzystywania nowych technologii w celu wprowadzania nowych produktów i wprowadzania nowych rozwiązań. Dlatego cieszymy się, że możemy przewodzić w pierwszym autonomicznym teście autobusowym w Szkocji. Nasza branża, klienci i pracownicy mogą czerpać ogromne korzyści z autonomicznej technologii, ponieważ mogą uczynić usługi bezpieczniejszymi, bardziej wydajnymi i pomóc w zapewnieniu lepszych podróży. Dużo inwestujemy również w umiejętności i rozwój naszych pracowników. Wraz z rozwojem nowych technologii nasi pracownicy będą nadal odgrywać kluczową rolę w dostarczaniu usług w zakresie zrównoważonej mobilności, którym nasi klienci ufają i na których polegają”.
Projekt CAVForth
Jim Hutchinson, dyrektor generalny Fusion Processing powiedział: „CAVForth opiera się na istniejących relacjach Fusion z wiodącym brytyjskim operatorem autobusowym i producentem autobusów oraz dodaje wiedzę specjalistyczną Transport Scotland, Bristol Robotics Lab i Napier University. Patrząc na całą branżę, CAVForth jest najbardziej zaawansowanym projektem autonomicznego autobusu, jaki kiedykolwiek widzimy. Oprócz dostarczenia autonomicznych systemów, Fusion Processing zapewni dodatkowe projekty z technologii, które mogą pomóc współczesnym autobusom napędzanym ręcznie, takimi jak technologia, która rozpoznaje pieszych i rowerzystów i ostrzega kierowcę, a także system automatycznego hamowania awaryjnego i wymiana lusterek zewnętrznych z zaawansowanym systemem wizyjnym”.
Colin Robertson, dyrektor naczelny Alexander Dennis, dodał, że: „Alexander Dennis jest liderem innowacji w branży autobusowej. Ten test pozwala nam ocenić potencjalne korzyści wynikające z zastosowania autonomicznej technologii w rzeczywistych warunkach eksploatacji i stanowi wkład w naszą szeroko zakrojoną pracę nad dalszą poprawą bezpieczeństwa autobusów za pomocą najnowocześniejszych technologii”.
„