Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Scania Interlink LNG na europejskich drogach

infobus
09.01.2020 11:00

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy 2019 roku Scania dostarczyła pierwszy autokar Interlink LNG do hiszpańskiego klienta Alsa, a 15 takich pojazdów do operatora TPER w Bolonii (Włochy). Scania Interlink LNG jest jak dotąd jedynym w Europie dalekobieżnym autokarem zasilanym na LNG.

Scania dla Alsa

Dzięki temu pojazdowi przewoźnik Alsa odpowiada na zapotrzebowanie na alternatywne układy napędowe do transportu na duże odległości. Firma autokarowa Alsa od wielu lat inwestuje w napędy na CNG. Nowa Scania Interlink ma obsługiwać regionalne i podmiejskie usługi transportowe na podstawie madryckiej umowy transportowej, łączącej miasta Alcalá de Henares i Torrejón de Ardoz ze stolicą, Madrytem. Według firmy jest to niezwykle wymagająca trasa pod względem natężenia ruchu i liczby pasażerów. Do tego celu Scania Interlink LNG jest dla firmy najlepszym rozwiązaniem, ponieważ ma zasięg do 1 200 km.

15+31 Interlink LNG w Bolonii

W grudniu Scania dostarczyła również 15 pojazdów Interlink LNG do operatora TPER Bologna, który dysponuje flotą trolejbusów, autobusów hybrydowych i ponad 300 autobusów CNG. Na początku lata 2020 roku ma nastąpić druga seria dostaw w postaci 31 autokarów Interlink LNG. W autokarach tych brakuje jednak ułatwień wejścia na pokład dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Firma wyjaśnia, że pojazdy działają na połączeniach pozamiejskich, gdzie – ze względu na specyfikę terenu i usługi – potrzeby w zakresie mobilności pasażerów na wózkach inwalidzkich są gwarantowane poprzez rezerwację miejsc w pojazdach specjalnie wyposażonych dla takich podróży. TPER twierdzi, że skutecznie dba o interesy pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dlatego też przewoźnik zamówił drugą partię autokarów, które będą wyposażone w specjalną rampę i miejsce wyposażone dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Autokary Scania LNG mają dwa zbiorniki kriogeniczne. Pojazdy dla Bolonii mogą pomieścić 71 osób, z czego 55 na miejscach siedzących. Zakup autokarów wiązał się z kosztem w wysokości 3,7 miliona euro. TPER sfinansował 90% tej inwestycji, a pozostałe 10% – rząd. Włochy mają 56 z 200 europejskich stacji paliw, co czyni LNG interesującym rozwiązaniem na tym rynku. TPER planuje w ciągu najbliższych trzech lat zakupić kolejne 243 autobusy różnych typów, za łączną kwotę ponad 76 milionów euro.