Kierowcy Bundesligi na szkoleniu z bezpiecznej jazdy
Hamowanie, manewrowanie, zachowanie kontroli: kierowcy autokarów zespołu Bundesligi uczą się, jak radzić sobie z niebezpiecznymi sytuacjami w Centrum Bezpieczeństwa Jazdy ADAC w Berlinie-Brandenburgii. Pomagają w tym nowoczesne systemy wsparcia i silny duch zespołu.
Drużynowy autokar jest ważnym miejscem dla graczy i zapewnia im koncentrację i regenerację w codziennych podróżach między spotkaniami. Dlatego centrum modyfikacji autobusów MAN w Plauen oferuje również instalację nowoczesnych funkcji zapewniających komfort. Cztery stoliki twarzą w twarz z regulacją wysokości w pierwszym rzędzie zapewniają miejsce na spotkania z trenerami i mentorami. Gwiazdy czują się wygodnie na 32 skórzanych siedzeniach z regulowanymi zagłówkami pod rozgwieżdżonym oświetleniem LED – zawsze w swoich regularnych miejscach.
Tor przeszkód dla Lion's Coach
Michael Lauerbach i Armin Kriz zaprosili kolegów do odwiedzenia ich MAN Lion's Coach L. Lauerbach woził już Philippa Lahma i Bastiana Schweinsteigera, kiedy grali jeszcze w drużynach młodzieżowych w Monachium. Od 2006 roku prowadzi profesjonalnych piłkarzy do ich miejsca docelowego. Kierowcy są gotowi na pierwszą sesję treningową, która odbywa się na slalomie. Kierowcy Bayernu po raz pierwszy testują autobus zespołu o mocy 500 koni mechanicznych. Kriz manewruje Lion's Coach przez pylon z prędkością 30 km/h. To nie brzmi szczególnie szybko, ale autokar ma prawie 14 metrów długości, a dopuszczalna masa całkowita wynosi około 25 ton. Menedżerowie klubów zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo. Autokar FC Bayern jest wyposażony w ESP, asystenta hamowania awaryjnego, system monitorowania pasa i wiele innych systemów. Monitoruje także dźwięk przestrzenny za pomocą sześciu kamer.
„Zawsze pamiętaj: koordynuj sterowanie i widok z przodu. Technologia czujników mierzy kąt skrętu i wspiera cię najlepiej, gdy patrzysz, dokąd chcesz się udać „, rozbrzmiewa głos Heinricha Degenarta przez radio w kokpicie autobusu Bayern.
Doświadczony instruktor MAN ProfiDrive znajduje się na wieży obserwacyjnej na torze i sprawdza, czy kierowca autobusu przyjmuje prawidłową pozycję kierownicy, czy przestrzega określonych prędkości i czy odpowiednio reaguje.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Awaryjne hamowanie
Podczas testów awaryjnego hamowania na śliskiej powierzchni, Yildiz Zekeriye, nazywany „Zico”, bierze wodze. Trening hamulców symuluje sytuację, która może wystąpić w każdym mieście z szynami umieszczonymi w podłożu drogowym. Autokar FC Augsburg zatrzymuje się po trzech metrach. Nowa próba przy prędkości 30 km/h i drodze hamowania wzrosła do ponad 10 metrów. „Masa pojazdu zwiększa siłę napędową wraz ze wzrostem prędkości”, wyjaśnia ojciec trojga dzieci. Następnie autokar zjeżdża ze wzgórza z prędkością 40 km/h do nawodnionego zakrętu. Zadaniem jest hamowanie awaryjne i natychmiastowa stabilizacja autobusu, jeśli skręci.
Moderator Degenhart donosi drogą radiową: „Musisz kierować, gdy tylko zahamujesz. Pokaż autobusowi, dokąd chcesz pojechać, a systemy asystujące pomogą ci zachować kontrolę.
Wieczór zapada w Brandenburgii, podczas gdy Udo Graßhoff i Guido Vicinotti jadą autokarem VFL Wolfsburg do ostatniego ćwiczenia. Autokar nabiera tempa na zjeździe i ma zahamować przed przeszkodą wodną. Autokar zjeżdża z rampy z prędkością 40 km/h. Graßhoff pokazuje, co ćwiczył dzisiaj: umiejętnie łącząc hamowanie, kierowanie i patrzenie przed siebie, omija fontannę, nie wjeżdżając w nią. Vicinotti oklaskuje ten wyczyn.
„