Pierwsze autobusy elektryczne MAN na liniach
W grudniu spółka MAN Truck & Bus przekazała doHamburga swoje pierwsze w pełni elektryczne autobusy miejskie – MAN Lion`s CityE i tym samym zaczęła etap drogowych testów.
Hamburg zrobił kolejny krok w kierunku realizacji swojejwizji zielonego systemu transportu, który nie generuje żadnych emisji. Wpołowie grudnia MAN Truck & Bus przekazał pierwsze dwa pojazdy MAN Lion'sCity E operatorom Hamburger Hochbahn AG i Verkehrsbetriebe Hamburg-HolsteinGmbH (VHH). Obecnie te autobusy elektryczne są wykorzystywane w ramachcodziennych operacji i zdobywają dalsze doświadczenie w zakresie e-mobilności.
Podczas przekazania pojazdów Peter Tschentscher, burmistrzHamburga powiedział:
-„Potrzebujemy nowych technologii i kreatywnych rozwiązań,aby sprostać wielkim wyzwaniom, przed którymi stoją współczesne metropolie XXIwieku. To ochrona klimatu, mobilność i cyfrowa transformacja. Te nowe autobusystanowią część strategicznych zmian pod względem mobilności, którą będziemykontynuować w Hamburgu w nadchodzących latach. Przyszły system transportunaszego miasta będzie przyjazny dla środowiska i wygodny. Cały czas rozbudowujemynasz system transportu publicznego i od 2020 roku będziemy zamawiać wyłącznieautobusy bezemisyjne. Każdy, kto w przyszłości będzie podróżował nowymiautobusami elektrycznymi, odbędzie podróż całkowicie neutralną pod względememisji dwutlenku węgla, ponieważ autobusy i pociągi w sieci transportowejHamburga są zasilane w 100% zieloną energią elektryczną.”
-„Naszym celem jest posiadanie floty całkowicie bezemisyjnejdo 2030 r. Dlatego bardzo doceniamy fakt, że MAN jest kolejnym dostawcąautobusów bezemisyjnych na niemieckim rynku” – dodał Henrik Falk, prezeszarządu Hamburger Hochbahn AG .
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Demo flota MAN
Przypomnijmy – w 2020 r., w pięciu krajach w Europie, zaczniedziałać demonstracyjna flota 15 autobusów elektrycznych MAN, które mają zostać kompleksowosprawdzone przed uruchomianiem produkcji seryjnej w MAN Bus Starachowice.
Dwa hamburskie pojazdy MAN Lion's City E maja po 12 metrówdługości i oferują miejsce dla 88 pasażerów. Silnik centralny autobusówelektrycznych znajduje się na tylnej osi i wytwarza 160 kW do maksymalnie 240kW. Energia pochodzi z akumulatorów modułowych o pojemności aż 480 kWh. Wrezultacie Lion's City E oferuje zasięg 200 km, a nawet do 270 km wsprzyjających warunkach klimatycznych.
Cel MAN jest jasny: zdobyć maksymalnie dużo doświadczeńprzed startem seryjnej produkcji MAN Lion's City E w 12-metrowej wersji , co manastąpić w II połowie 2020 r. Następnie, po około sześciu miesiącach, ruszy seryjnymontaż Lion's City EG w wersji z przegubowej.
„