Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Pierwsze gazowe Conecto NGT w Polsce. Rybnik!

infobus
12.12.2019 08:00

Pierwsze dziewięć sztuk gazowych autobusów miejskich Mercedes-BenzConecto zadebiutuje na Śląsku, a dokładnie w Rybniku.

Już w styczniu 2020 roku lokalny przewoźnik – P.S.T.Transgór S.A. – obsługujący linie miejskie na zlecenie ZTZ Rybnik wprowadzi doużytku pierwsze nowe, gazowe autobusy. Warto dodać, że będą to pierwsze, alenie jedyne pojazdy na CNG.

Podwójny debiut

Rybnicki Transgór słynie z wprowadzania na lokalnym rynkuprzewozów swoistych nowości. Dzięki długoletniej współpracy z EvoBusem, jakopierwszy w Polsce wprowadził do eksploatacji pojazdy Mercedes-Benz Conecto zsilnikiem Euro 6. Teraz, w styczniu, jako pierwszy w kraju wprowadzi doeksploatacji na rybnickich drogach gazowe Conecto.

Warto nadmienić, że firma zamówiła w sumie aż dziewiętnaściesztuk takich autobusów i kolejna dostawa przewidywana jest w maju, co być możewiąże się to z wymianą wysłużonego taboru na liniach „ze starej umowy” z ZTZ.

Aby pojazdy nie musiały tankować się w Gorzyczkach (tak jakpodczas testów Citaro NGT), na zajezdni śląskiego przewoźnika (przy ulicyBrzezińskiej w Rybniku) budowana jest stacja na CNG.

Testy owocują

Przypomnijmy, że w dwóch dekadach maja, rybnicka spółkatestowała na liniach miejskich gazowego Citaro, jak widać przyniosły one efektw postaci zamówienia na blisko 20. autobusów.

-„Nasza firma dba nie tylko o to, by podróż odbywała się wsposób bezpieczny i komfortowy, ale również w poszanowaniu środowiska. Dlategoteż zdecydowaliśmy się na przeprowadzanie w naszych warunkach testu autobususpełniającego normy Euro 6 i jednocześnie zasilanego sprężonym gazem ziemnym” –mówił wówczas Antoni Mainczyk, Prezes Zarządu P.S.T. Transgór S.A.

-„Testy te mają na celu przygotowanie do wdrożenia Ustawy oelektromobilności i paliwach alternatywnych” – dodawał Kazimierz Berger,były już Dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku.

Zielony Rybnik

Powyższe zdania pokazują, że Rybnik stara się być corazbardziej proekologiczny. W zasadzie to nie ma wyjścia, bo jest jednym znajbardziej zanieczyszczonych miast w Polsce. Dlatego miasto stawia naekologiczne autobusy i właśnie mamy tego kolejne efekty.

Warto również nadmienić, że wliczając autobusy z przetarguna wybrane rybnickie linie, o którym piszemy TUTAJ, to na mieście do trzeciego kwartału pojawi się prawie trzydzieści gazowychautobusów. Niezły start w gazomobilność.

Natural Gas Technology

I kilka danych technicznych. Model Conecto NGT napędzanyjest stojącym silnikiem typu M936G. To jednostka o pojemności niespełna 7,7 l,która spełnia normę Euro 6. Ma ona moc 222kW / 302KM i osiąga 1200 Nmmaksymalnego momentu obrotowego. Silnik jest zblokowany w standardzie zautomatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa i prawdopodobnie w takiej właśniekonfiguracji te autobusy pojawią się na Śląsku. Nowa konstrukcja zbiorników nagaz ziemny z materiałów kompozytowych w Conecto NGT posiada rdzeń z tworzywasztucznego, osłony z włókna węglowego i dodatkowo włókna szklanego. Topołączenie materiałów jest z jednej strony bardzo lekkie, a z drugiej niezwyklewytrzymałe. Pojemność każdej butli gazowej wynosi 227 l. Dzięki temu krótkiConecto NGT potrzebuje zaledwie sześciu, a przegubowy ośmiu butli na CNG.

Nieoficjalnie mówi się również o zakupie testowego, białego modeluConecto NGT przez Transgór, który został wyprodukowany w 2017 roku , a ostatniobył testowany m.in. we Wrocławiu i Jeleniej Górze. Do tego tematu wrócimy już wstyczniu.