Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Praga kończy z autobusami Euro 2

infobus
23.11.2019 08:00

22 listopada firma Dopravní podnik Praga pożegnała się zostatnimi autobusami z normą Euro 2. W latach 1996-2019 na stołecznych ulicach działałoponad 700 autobusów z silnikami spełniającymi te normę – głównie marek Karosa (zsilnikami LIAZ) i Renault.

Obecnie we flocie miejskiego przewoźnika znajduje się 1150autobusów, z których:

  • 408 szt. jest zgodnych z aktualną normą Euro 6;

  • 518 szt. ma normę Euro 5/ EEV

  • pozostałe autobusy są w wersjach Euro 3 i Euro 4, ale jakzapowiada DPP te pojazdy też szybko znikają z ulic.

Koniec mechaniki

Z technicznego punktu widzenia silniki Euro 2 były ostatniągeneracją jednostek napędowych w autobusach, które były wyposażony w klasycznąkoncepcję układu paliwowego i spełniły założone emisje dzięki sterowanym mechaniczniewtryskiwaczom i pompie wtryskowe i wtryskiwaczom. Wraz z pojawieniem się normy Euro3 ta prosta, niedroga i niezawodna operacyjnie koncepcja musiała została zastąpionaprzez elektronikę

Dodajmy, że konstrukcje „eurodwójek” były na bardzo solidnympoziomie, co potwierdza ich długotrwała eksploatacja w wymagających warunkach.Dzięki temu w większości przekraczały one pierwotnie deklarowany okresużytkowania, czyli 10-12 lat.

Praskie pożegnanie

Najnowsze silniki Euro 2 można było spotkać w autobusach DPPtypu Karosa B941E i Renault City Bus. 22 listopada kursowały one na liniach 185 (3232, 3302)i 140 (6349).