Pardubice i 5 trolejbusów na bazie SOR NS12
W listopadzie transport publiczny w Pardubicach wzmocniły nowoczesnetrolejbusy Skoda-SOR 32Tr. Pięć pojazdów kosztowało DPMP około 50 milionów CZK,co daje jednostkową ceną na poziomie 10,5 miliona CZK bez VAT.
Kontrakt dla Dopravní podnik města Pardubic zrealizowałafirma Škoda Electric.
-„Nowoczesne trolejbusy oferują pasażerom i kierowcom wysokikomfort, w tym klimatyzację” – powiedział Radek Kapr, kierownik sprzedaży w ŠkodaElectric. – Dodatkowo część floty składała się z bateryjnych trolejbusów, któredzięki wbudowanym akumulatorom trakcyjnym mogą również obsługiwać linie bez napowietrznychsieci” – dodaje Radek Kapr.
Nowe pojazdy zastąpiły we wschodnich Czechach najstarszetrolejbusy typu Škoda 14 Tr, które były produkowane od początku lat 80-tych dokońca lat 90-tych.
Škoda od dawna współpracuje z firmą transportową wPardubicach. W ubiegłym roku Škoda przekazała firmie transportowej wPardubicach w sumie 19 szt. dwunastometrowych pojazdów Skoda-SOR 30 Tr na bazie starszejserii SOR NB12. Trolejbusy Škodadziałają również w dwunastu innych miastach Republiki Czeskiej, takich jakBrno, Opawa, Pilzno lub Ostrawa. W sumie w trakcie istnienia trolejbusu Škodadostarczyła ponad 14 000 pojazdów na rynki krajowe i zagraniczne.
Pardubickie trolejbusy
-„To nie jest kwadratowe pudełko, jak inne trolejbusy. Takiepojazdy mają je w Opawie i Teplicach, a teraz także my. Nadwozie zostałozaprojektowane przez architekta Patrika Kotasa, znanego projektanta pojazdów. Nowetrolejbusy będą działać na wszystkich liniach – dodał Tomáš Pelikán, szef Dopravnípodnik města Pardubic
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na koniec przypomnijmy, że transport trolejbusowy wPardubicach rozpoczął działalność w 1952 r. W 1996 r. radni chcieli zamknąćtrolejbusy, ale rok później zmienili zdanie. Obecnie we flocie firmytransportowej znajduje się 55 trolejbusów i 75 autobusów.
„