Busworld 2019: Wszystkie nowości Impactu
Podczas zbliżających się największych targów autobusowych w Europie BusWorld 2019, Impact Clean Power Technology S.A. zaprezentuje swój nowy produkt: UVES LFP PHEV-2STANDARD.
To magazyn energii stworzony w oparciu o technologię LFP, czyli kolejna propozycja Impactu dla producentów pojazdów transportu publicznego i przemysłu ciężkiego. Charakteryzuje się przede wszystkim możliwością rozładowania wysokimi prądami, stosunkowo długim okresem życia baterii (nawet do 10 lat), odpornością zarówno na wysokie jak i niskie temperatury otoczenia.
Warto podkreślić, że LFP jest najbezpieczniejszą w użytkowaniu chemią spośród obecnie wykorzystywanych we współczesnych magazynach energii. Baterie LFP są idealnym rozwiązaniem do aplikacji ciężkich, gdzie wymagana jest praca z dużym obciążeniem mocowym, a zarazem producentowi zależy na niezawodności i długim okresie używalności produktu.
LTO i NMC nowej generacji.
Oprócz tego IMPACT zaprezentuje baterie LTO i NMC nowej generacji.
Litowo-jonowe systemy bateryjne UVES Standard i UVES Compact projektowane przez ICPT S.A., a następnie wykorzystywane w pojazdach komunikacji miejskiej są budowane w oparciu o ogniwa NMC, LTO i LFP. Moduły NMC charakteryzują się wysoką gęstością energii i wydajną pracą. Wymagają stosunkowo długiego czasu ładowania, który jednak zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennej eksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle w zajezdni w godzinach nocnych.
Z kolei moduły LTO mogą być ładowane szybko i często np. w trakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 do 15 minut. Pojazdy ładowane w ten sposób mogą być wykorzystywane praktycznie przez 24 godziny 7 dni w tygodniu. W ostatnim czasie to właśnie one cieszą się większą popularnością. Zarówno pakiety bateryjne NMC i LTO posiadają certyfikat R100.02, oraz R10.05.. Zostały przetestowane i dopuszczone do użytku na podstawie testów wytrzymałości i bezpieczeństwa. Badania przeprowadzono w specjalistycznym laboratorium IDIADA w Hiszpanii. Jest to obecnie warunek konieczny do stosowania baterii w aplikacjach transportu publicznego pasażerów w pojazdach transportu publicznego. Obecnie zakończyły się prace nad modułami LFP.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
28 mln kilometrów
Autobusy wyposażone w baterie zaprojektowane i wyprodukowane przez ICPT przejechały po całej Europie 28 milionów kilometrów. Dzięki systemowi zdalnego monitorowania pojazdów, polska firma zbiera dane z ok. 300 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całej Europy. To pojazdy takich marek, takich jak Solaris Bus & Coach, Tribus, Voith, JBT, Kiepe Electric GmbH, TEMSA.
Popyt na polskie systemy dawno już przekroczył granice Europy. Baterie litowo-jonowe schodzące z linii produkcyjnych umacniają swoją renomę w USA. Oprócz Stanów Zjednoczonych, IMPACT posiada swoje autoryzowane przedstawicielstwa również w Niemczech i Turcji.
„