Warmińsko-Mazurskie w Funduszu Autobusowym: 1,2% rozdysponowane…
Warmińsko-Mazurskie to jedno z ostatnich województw, którego zaglądamy w ramach przeglądu wydatków z Funduszu Autobusowego. Tutaj również nabór wniosków wypadł bardzo kiepsko. Urząd Wojewódzki rozdysponował jedynie 1,2% budżetu, który dysponował…
W ramach pierwszego rozdania środków z autobusowego funduszu dla samorządów z Warmii i Mazur przewidziano maksymalny budżet do wsparcia nowych połączeń w wysokości 22,9 mln zł. To plasowało województwo w na szczycie stawki po uwzględnieniu sposobu wyliczenia, który reguluje rozporządzenie wykonawcze do tzw. „ustawy PKS-owej”.
Jednak zainteresowani rządowym wsparcie do autobusowych reaktywacji mieli tylko 12 dni, aby przygotować odpowiednią dokumentację, aby zawalczyć o pieniądze. W przypadku warmińskiego-mazurskiego to również przekuło się na małe zainteresowanie i rozdysponowanie jedynie 1,2% puli przeznaczonej dla tego województwa. Oznacza to, że zaplanowanych 22,9 mln zł do samorządów trafi jedynie nieco ponad 294 500 zł. Wynik ten plasuje ten region w dolnej części stawki tegorocznego rozdania.
Dofinansowanie w łącznie kwocie 294 567,20 zł przyznano łącznie ośmiu samorządom lokalnym. Połowa z nich to powiaty, a druga to gminy.
Poszczególne samorządy wnioskowały o następujące kwoty dopłat:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Powiat Nidzicki 20 927,40 zł
- Gmina Lidzbark 4 747,60 zł
- Powiat Kętrzyński 32465 zł
- Gmina Stawiguda 53 189,43 zł
- Gmina Jedwabno 10 472,00 zł
- Powiat Elbląski 44 732,80 zł
- Gmina Dywity 64 957,37 zł
- Powiat Olsztyn 63 075,60 zł
Pozostaje więc otwarte pytanie co z pieniędzmi, które nie zostały przyznane ze względu na nikłe zainteresowanie? Lubuskie to kolejne województwo, które w symboliczny sposób wykorzysta przyznane pieniądze. Może więc warto się zastanowić nad jednorazową „premią dla aktywnych”, czyli tych samorządów, które jeszcze przed wejściem w życie „ustawy PKS-owej” wzięły na swoje barki ciężar finansowania komunikacji?
„