Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Plaxton zaoferuje autokary na podwoziach MAN

infobus
03.10.2005 21:56

Już wkrótce, brytyjska firma nadwoziowa Plaxton zacznie karosować także podwozia MAN. Będą one zabudowywane nadwoziami rodziny Panther... ...oraz Paragon. Fot. Plaxton Ltd. Począwszy od 2006 r., brytyjski producent autokarów Plaxton Limited będzie oferował nadwozia rodzin Panther i Paragon także na podwoziach MAN. Pierwszy pojazd oparty na podwoziu niemieckiego producenta zostanie zaprezentowany podczas targów Coach & Bus w październiku. Porozumienie pomiędzy Plaxton, MAN i przedstawicielem MAN – firmą Mentor Coach & Bus – przewiduje produkcję najnowszej wersji 12-metrowego autokaru na podwoziach MAN 18.310 i 18.360. Jest to krok, który ma umożliwić zaoferowanie przwoźnikom większego wyboru oraz wzmocnienie pozycji firm Plaxton, MAN i Mentor na rynku brytyjskim, charakteryzującym się dużą konkurencją. „Po raz pierwszy w historii, Plaxton będzie karosował także podwozia MAN.” – mówi Kevin Wood, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w Plaxton Limited. „Współpraca ta jest reakcją na rosnące znaczenie koncernu MAN na brytyjskim rynku autobusowym.” – dodaje. Utworzenie w 2004 r. spółki NeoMAN UK oznaczało początek nowej strategii firmy na rynku autobusów w Wielkiej Brytanii. Dyrektor naczelny firmy, Vince Welsh, uważa porozumienie z Plaxton za ważny krok w rozwijaniu obecności koncernu na Wyspach Brytyjskich. „Plaxton jest marką, która cieszy się wśród brytyjskich przewoźników dobrą opinią, a w ostatnich latach firma wyrobiła sobie opinię producenta dbającego o jakość. Współpraca pomiędzy nami a Plaxton, która umożliwi nam zaoferowanie wysokiej klasy autokarów, daje możliwości zwiększenia udziału w rynku obu producentom.” – mówi Vince Welsh. Najnowsza odmiana podwozia MAN R33 wyposażona jest m.in. w multipleksową instalację elektryczną, nową deskę rozdzielczą oraz wersję silnika D2866, wyposażoną w ukłąd wtrysku typu common-rail, opracowaną z myślą o spełnieniu norm Euro 4. Pierwsze autokary Plaxton na podwoziach MAN będą jeszcze wyposażane w jednostki Euro 3.
Podwozie w standardzie wyposaża się w pneumatyczne zawieszenie oraz 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów ZF. W opcji, oferowana jest niezależnie zawieszona oś przednia oraz mechaniczna skrzynia przekładniowa ZF. Sprzedażą autobusów MAN/Plaxton zajmie się firma Mentor Coach & Bus. Dyrektor sprzedaży firmy, Bill Povey widzi spory potencjał rynkowy dla nowego produktu. „Wprowadzenie do oferty nadwozi Plaxton na podwoziach MAN 18.310 i 18.360 oznacza wejście na rynek z nową, atrakcyjną ofertą, która pozwoli nam zdobyć także zupełnie nowych klientów.” – mówi Bill Povey. „Spodziewamy się dużego zainteresowania premierowym modelem Plaxton/MAN, który wystawimy podczas nadchodzących targów w Birmingham i liczymy, że przysporzy on nowych klientów firmie Mentor Coaches.” – dodaje.