Warszawa: Nowe autobusy = nowe buspasy?
Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze podczas czwartkowej konferencji prasowej przed stołecznym ratuszem przedstawiło stanowisko dotyczące buspasów na warszawskich ulicach.
-„Wytyczenie brakujących buspasów jest kluczowe dla rozwoju komunikacji miejskiej. Jeden buspas w godzinach szczytu potrafi zapewnić przewóz tylu osób co nawet cztery pasy samochodów – podkreślili 25 lipca podczas konferencji prasowej przedstawiciele stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.
Nowe autobnsy i busap y
Uznając słuszność zakupu 130 nowych autobusów elektrycznych dla Warszawy stowarzyszenie postuluje również o dodatkowe buspasy.
-„Wytyczenie brakujących buspasów jest kluczowe dla rozwoju komunikacji miejskiej. To autobusy, nie metro, nie tramwaje przewożą obecnie najwięcej pasażerów. Tymczasem narażone są na stanie w kilometrowych korkach” – powiedziała wiceprezeska stowarzyszenia Justyna Kościńska.
„Jeden buspas w godzinach szczytu potrafi zapewnić przewóz tylu osób co nawet cztery pasy samochodów. Wytyczenie buspasów powinno być kluczowe szczególnie w tych miejscach gdzie nie dociera metro i tramwaje” – dodała Kościńska.
Buspasowe zalety
Miasto Jest Nasze przekonuje, że wyznaczenie buspasów skróci czas przejazdu i poprawi punktualność autobusów. Pozwoli również ograniczyć emisję spalin, CO2 i zużycie paliwa, umożliwi wzmocnienie obleganych linii i zwiększenie częstotliwości kursowania oraz łatwiejszy przejazd służbom ratunkowym.
Koszt wyznaczenia jednego buspasa, bez konieczności rozszerzania ulicy, to ok 8 mln zł. „Wyznaczanie buspasów jest proste i niedrogie w porównaniu do kosztownej i długotrwałej rozbudowy metra i sieci tramwajowej. Buspasy przede wszystkim trzeba wytyczać tam, gdzie dziś nie docierają tramwaje ani metro. Pora powiedzieć wprost: utrzymywanie szerokich ulic bez buspasów to zwykłe marnotrawstwo i niegospodarność” – podsumowuje stowarzyszenie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kluczowe z punktu widzenia organizacji są buspasy na drogach dojazdowych.
-„Pół miliona aut codziennie wjeżdża do Warszawy. Musimy dać ludziom alternatywę. Dlatego zależy nam bardzo na buspasie na ul. Puławskiej z Piaseczna by zapewnić szybki, sprawny dojazd do metra Wilanowska. Buspas na Młociny z Łomianek, a także na Radzymińskiej z Marek. Bardzo ważny buspas na Wilanowskiej powinien powstać zanim powstanie tam tramwaj. Nadal brakuje odcinka buspasa na Sobieskiego. Ulica Czerniakowska, Marszałkowska – trzy pasy, bardzo dużo linii autobusowych, obciążony korytarz transportowy, nie ma buspasa i autobusy stoją w korku.” – wymienił członek stowarzyszenia Dawid Durejko.
„