Czwarty elektryczny przegub w Krakowie. Na testach
27 lipca na krakowską linię nr 169 wyjechał przegubowyautobus elektryczny Solaris Urbino 18 electric, który zostanie poddany intensywnymtestom – do końca roku.
Warto podkreślić, że do tej pory MPK eksploatowało trzy trzyosioweelektrobusy – Urbino 18 electric z 2017 r. Teraz – zarówno pod kątem złożonegoprojektu do CUPT, jak i e-Busa 2.0 – przyszedł czas kolejny MEGA sprawdzian.
-„Autobus będzie testowany przez MPK SA przez najbliższepięć miesięcy, do końca grudnia 2019 roku. To już 27 bezemisyjny autobus, którykursuje w Krakowie. Testy tego pojazdu to efekt m.in. ustawy oelektromobilności, która wymaga od przewoźników, aby już od 2021 roku pojazdyelektryczne stanowiły 5 proc. całej floty. Dlatego MPK SA już terazprzygotowuje się do zakupu większej liczby takichpojazdów” – powiedział Marek Garncarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków.
Testowany w Krakowie autobuselektryczny ma 18 metrów długości i może jednorazowo przewieźć 111 osób, w tym38 na miejscach siedzących. Posiada automatycznie wysuwaną platformę dla osóbporuszających się na wózkach, klimatyzację, monitoring i automat biletowy, wktórym za bilet zapłacimy monetami i kartą. Jest także wyposażony w pantografzamontowany na dachu umożliwiający szybkie ładowanie baterii.
Krakowska e-flota
Przypomnijmy, że aktualny elektrycznytabor MPK Kraków:
-
Solaris Urbino 8,9 electric – 4 szt.
-
Solaris Urbino 12 electric – 19 szt.
-
Solaris Urbino 18 electric – 3 szt.
-
Testowy Solaris Urbino 18 electric– 1 szt.
„