Powrót króla, czyli Neoplan wraca na polski rynek [FILM]

infobus
14.06.2019 09:00

W czerwcu na Autodromie Pomorze koło Gdańska odbyła się dynamicznaprezentacja trzech autobusów turystycznych marki Neoplan. O powrocie tej marki donaszego kraju rozmawialiśmy z Aleksandrem Pawlasem, dyrektorem sprzedaży autobusówturystycznych w MAN Truck & Bus Polska.

Od pierwszej prezentacji z cyklu Neoplan Push w 2017 r.sprzedano 20 pojazdów tej marki, w tym aż 15 autobusów w tym roku, co jest dla dużymsukcesem MAN Truck & Bus Polska. Mimo spadku rynkowego w segmencieautobusów w Polsce, marki MAN i Neoplan osiągnęły bardzo dobry wynik i udział wrynku na poziomie 24%. O szczegółach AleksanderPawlas, szef sprzedaży autobusów turystycznych w MAN Truck & Bus Polska:

{https://vimeo.com/342203927}

Trzy autokary

W czerwcu przedstawiciele przewoźników i biur podróży moglisprawdzić dwie dwuosiowe konstrukcje Tourlinera i Citylinera oraz trzyosiowego,piętrowego Skylinera. Pierwszy z nich to klasyczny autokar o długościach12-metrów, który swoją stylistyką zachwycił jurorów konkursu IF Award 2017 iotrzymał nagrodę za najlepsze wzornictwo. Po premierze nowej generacji natargach IAA 2016, Tourliner zyskał ledowe światła do jazdy dziennej w kształciepierścieni, lepszy współczynnik właściwości aerodynamicznych (+20%), płaskąpodłogą umożliwiająca elastyczne ukształtowanie wnętrza dla różnych zastosowań,a przede wszystkim nowy silnik D2676 LOH z zoptymalizowanym układemprzenoszenia napędu i nowym układem MAN EfficientCruise z systememEfficientRoll. Jego konstrukcję dostosowano do normy ECE R66.02.

Podobnie jak we wszystkich autobusach turystycznych Neoplan,również w tym modelu dostępny jest szereg systemów asystujących, w tym asystenthamowania awaryjnego EBA, a także wyposażony w funkcję utrzymywania bezpiecznejodległości od poprzedzającego pojazdu tempomat ACC, system kontroli ciśnienia woponach TPM czy asystent wspomagania koncentracji MAN AttentionGuard.

Najwyższe bezpieczeństwo

Testowany na Autodormie autobus Neoplan Cityliner ocałkowitej długości 12,2 metrów został pokazany w wersji VIP z konferencyjnymukładem siedzeń w tylnej części. Piękna forma i innowacyjne wzornictwoprzyciągają wzrok nie tylko miłośników autobusów.

Z kolei nowy Skyliner od razu wzbudza respekt, zarówno wśródkierowców, jak i pasażerów. Jego wysokość to cztery metry, a pojemnośćmaksymalna sięga 90 miejsc (w wersji międzymiastowej). Dwupiętrowy autokardysponuje wszystkimi systemami wspomagania pracy kierowcy, dostępnymi waktualnej ofercie MAN: za bezpieczne hamowanie odpowiadają elektroniczny systemhamowania EBS i system ABS oraz asystent hamowania (BA). Regulacja poślizgunapędowego (ASR), system ElectronicStability Program (ESP).

Warto też podkreślić zastosowanie systemu Roll-Over-Prevention, który poprzez sterowane hamowanie pojedynczymi kołamilub automatyczną redukcję momentu silnika zapewniają utrzymanie się autobusu natorze jazdy nawet w krytycznych sytuacjach. Systemy Maximum Speed Control(MSC), AdaptivCruise Control (ACC) i Lane Guard System (LGS) wspomagają z koleikierowcę w realizacji jego odpowiedzialnego zadania i mogą znacznie zmniejszyćryzyko wypadku. Do tego chodzi też system kontroli ciśnienia w oponach.

MAN w Polsce

Koncern MAN obecny jest na polskim rynku od 26 lat. W tymokresie sprzedał ponad 53000 pojazdów użytkowych, wyprodukowałponad 120 000 ciężarówek i ponad 20 000 autobusów miejskich. W roku 2018 firmaMAN potwierdziła pozycję największego producenta pojazdów użytkowych w Polsce.Fabryki w Starachowicach i Niepołomicach opuściło ponad 22. tysiące pojazdów zlogo MAN, w tym 1781 autobusów kompletnych, 1156 podwozi autobusowych i 19 502ciężarówek.

MAN Truck & Bus Polska, to spółka zajmująca sięsprzedażą i obsługą posprzedażną pojazdów marki MAN i Neoplan w Polsce.Dysponuje ona siecią serwisową składającą się z 31 punktów, w tym 7 własnychserwisów, jak również 24 autoryzowanych stacji obsługi.

W Polsce MAN posiada dwa zakłady produkcyjne. Zakłady MANTruck Polska Sp. z o.o., zlokalizowany w podkrakowskich Niepołomicach tonajnowocześniejsza fabryka pojazdów ciężarowych w Europie, otwarta w 2007 roku.Produkuje pojazdy MAN klasy ciężkiej, przeznaczone do eksploatacji w całejEuropie.

MAN jest też największym producentem autobusów w Polsce,których montaż odbywa się w fabryce w Starachowicach. Zakład ten to centrumkompetencyjne produkcji niskopodłogowych autobusów miejskich dla całegokoncernu MAN.

W Poznaniu od 2006 roku działa MAN Accounting Center,centrum finansowo-księgowe obsługujące procesy księgowe większości europejskichspółek koncernu MAN.

W 2017 roku do portfolio swoich produktów MAN wprowadziłlekki samochód dostawczy MAN TGE o dmc od 3 do 5,5t. Produkowany jest on wfabryce w Białężycach koło Wrześni.