UITP 2019: MAN z elektrycznym przegubem od 2021 [FILM]

infobus
13.06.2019 09:00

Niemiecki producent jest już gotowy na miejski transport przyszłościi jego oferta obejmuje autobusy gazowe, hybrydowe i elektryczne.

Podczas tegorocznego szczytu UITP Global Public TransportMAN Truck & Bus zaprezentował przyszłościowe rozwiązania dla potrzebtransportu publicznego. Na stoisku firmy był obecny w pełni elektryczny pojazd MANLion's City E, który wejdzie do produkcji seryjnej pod koniec 2020 r. MANzapowiedział też pojawienie się przegubowej, elektrycznej wersji, co ma tonastąpić w I połowie 2021 r.

Przyszłościowa generacja

Aktualnie MAN wdraża w zakładzie MAN Bus Starachowice produkcję nowej generacji autobusów miejskich- Lion`s City.

-„Nasza nowa generacja autobusów miejskich oznacza, że ​​MANjest gotowy na przyszłość! Nowy MAN Lion's City jest kompleksową koncepcjąpojazdu dla różnych typów napędów, wyposażoną w nowe silniki wysokoprężne igazowe, które w połączeniu z modułem MAN EfficientHybrid mogą stać się jeszczebardziej wydajne i przyjazne dla środowiska. Te nowe autobusy miejskie odpoczątku maja z sukcesem wdrażamy na do seryjnej produkcji „- powiedział RudiKuchta, sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus. – „Nasz nowy autobus miejskizostał opracowany pod kątem przyszłych technologii, także pod kątem napęduelektrycznego . Po raz pierwszy pokazaliśmy nasz elektrobus MAN Lion's City Epodczas IAA 2018, a teraz prezentujemy go na szczycie UITP w Sztokholmie. Pierwsze, przedseryjne dostawy do klientów zaplanowaliśmy na rok 2019 r.”

{https://vimeo.com/341841134}

Elektryczna pre-seria

W pełni elektryczne MAN Lion's City E uzupełnia nowągenerację autobusów miejskich MAN o wersję bezemisyjną. Wyjątkowość napęduelektrycznego podkreślono nieznacznie zmienioną konstrukcją. EBus jest wyraźnierozpoznawalny, zwłaszcza ze względu na dodatkowe miejsca siedzące w miejscu byłejwieży silnika. W pełni elektryczny układ napędowy wytwarza moc w zakresie 160-270kW, a zasięg Lion's City E wynosi ok. 200 km przez cały okres eksploatacjiakumulatorów. Trzy elektrycznie napędzane drzwi umożliwiają dostęp do wnętrza solowejkonstrukcji, która oferuje 29 miejsc siedzących.

W ramach przyjętego planu, MAN za moment uruchomielektryczną flotę demonstracyjną, która w pięciu krajach europejskich zostaniepoddana próbom drogowym w codziennej eksploatacji. W tym celu MAN nawiązałpartnerstwo innowacyjne z różnymi operatorami i miastami, w tym z: HamburgerHochbahn, Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH), Monachium, Wolfsburgiem i luksemburskąfirmą Voyages Emile Weber.

Natomiast pierwsze seryjnie produkowane pojazdy MAN Lion'sCity E zostaną dostarczone do klientów w drugiej połowie 2020 roku.