Brodnica już ma Autosany. 8 x SanCity 10LF
Brodnicama już komplet Autosanów SanCity 10LF. Wczoraj, 27 marca w godzinachwieczornych do miasta dotarła ostatnia partia autobusów. Obecnie osiem pojazdówjest sprawdzanych pod względem funkcjonalno-technicznym. Trwa również szkoleniebrodnickich kierowców.
Tofinał podpisanego rok temu kontraktu. Przypomnijmy, że kujawskie miastopodpisało z producentem „bocianów” umowę na dostawę ośmiu”dziesiątek” w marcu 2018 r. Pisaliśmy o tym tutaj. Realizacja tegozamówienia miała pochłonąć 7 665 360 PLN brutto. To oznaczało, że jeden SanCity10LF dla Brodnicy będzie kosztował 779 000 PLN netto.
Możnawięc śmiało powiedzieć, że miasto miało wielkie szczęście załapując się naautobusy w cenie jeszcze sprzed „boomu” zakupowego. Okazało się, żebędzie jednak jeszcze taniej. Autosan miał dostarczyć wszystkie SanCity dokońca września ubiegłego roku. Producent złapał opóźnienie, a to siłą rzeczymusiało poskutkować naliczeniem kar umownych.
Autobusymożna już spotkać na ulicach Brodnicy, ale nie wożą one jeszcze pasażerów i niezatrzymują się na przystankach. Pojawienie się na ulicach pojazdów związanejest z jazdami próbnymi. Przed wprowadzenie do użytku nowego taboru, musi onzostać ubezpieczony i zarejestrowany. Autobusy zaczną obsługiwać brodnickielinie najprawdopodobniej w przeciągu kilkunastu dni.
Każdybrodnicki SanCity 10LF umożliwia podróż 101 pasażerom, w tym 24 na miejscachsiedzących. Autosan zastosował już jakiś czas nie widziane w autobusachmiejskich fotele Ster MX. Z niskiej podłogi jest dostępnych pięć siedzeń.Niestety wśród nich jest jeden półtorak, który zlokalizowano przy trzecichdrzwiach. Naszym zdaniem to nienajlepszy pomysł i kolejny raz na to zwracamyuwagę.
Czasna napęd. Jego sercem jest nim silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełnasiedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentuobrotowego. Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6Diwa 6.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przestrzeńpasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo o mocychłodniczej 25 kW. Naturalną wentylację zapewniają cztery okna przesuwne,wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy.
BrodnickieAutosany posiadają monitoring oraz SIP bydgoskiego Simsa. Zastosowano trzyzewnętrzne wyświatlacze diodowe o standardowej rozdzielczości. W środkunatomiast zamontowano tablicę LED typu TML. Podgląd monitoringu jest możliwy zmonitorka z dotykowym interfejsem. Nie jesteśmy pewni co do autokomputera, alechyba całością steruje KPP2.
Nowościąjest malowanie Autosanów. Cały transportu miejski w Brodnicy będzie terazjeździć w barwach flagi miasta tj. biało-czerwonych z niebieską wstęgąpośrodku. O wprowadzeniu do ruchu sanockich „dziesiątek” miasto poinformuje wnajbliższym czasie.
„