Warsaw Bus Expo: FlixBus stawia na piętrowe autokary
W marcu w barwach FlixBus Polska zadebiutował autokar NeoplanSkyliner. O skali wydarzenia świadczy, fakt, że platforma chce pójść teraz właśnie w kierunkupiętrowych autobusów i do 2020 r. wzmocnić flotę aż o 70-80 nowych autobusów. Oszczegółach tej autokarowej odnowy rozmawialiśmy w Nadarzynie z Michałem Lemanem, dyrektoremzarządzającym FlixBus Polska.
Taborowy plan FlixBusa na Polskę na najbliższe półtora roku jest następujący:
-
utrzymać 5-letni wiek taboru wśród wszystkich wykonawców;
-
wymienić pojazdy używane na pojazdy nowe;
-
w ciągu półtora roku wymienić jak najwięcej autobusów jednopokładowychna konstrukcje dwupokładowe.
Zdaniem Michała Lemanaaktualnie grona podwykonawców FlixBusa w naszym kraju to ok. 21 firm transportowych. Ta liczbastale się zwiększa, a platforma chce zamknąć rok 2019 na poziomie ok. 30operatorów. Podobnie ma wzrosnąć zielona flota, jaką zarządza FlixBus Polska – zaktualnie ok. 160 autobusów do nawet 240-250 pojazdów.
Przy tak ambitnych planach możemy się spodziewać, że wwciągu najbliższych lat na autokarowym rynku zostanie zakupionych 40-50 nowych zielonychautokarów, a do końca 2020 roku – odnowa ma zamknąć się w sumie 70-80 sztuk.Jeżeli dodamy do tego zapowiadany dwupokładowy trend w taborowych zakupach to producentów”pięter” czekają „tłuste lata”.
O szczegółach taborowej strategii a także innych nowinkach wofercie FlixBusa opowiedział nam podczas Warsaw Bus Expo Michał Leman.Zapraszamy na film!
{https://vimeo.com/326535048}
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak Skyliner
Symbolem odnowy zielonej floty jest właśnie najnowszy NeoplanSkyliner, który został wyspecyfikowany zgodnie ze wszystkimi wymaganiami platformy- od zewnętrznego oklejania po dobór kolorystyczny zagłówków.
Trzy takiepojazdy już zasiliły flotę podwykonawców FlixBusa – małopolskich firm Limes-Tour (2) i DeltaTransport (1). Wszystkie wejdą do regularnej obsługi już niebawem – od 11 kwietnia i będzie można je zobaczyć na linii Warszawa – Kraków – Budapeszt. Stąd na nowym autobusie znalazła się biało-czerwona okleina z zabytkami stolicy Małopolski. Toma podkreślać relację między Polską, „Flixem” i jego nowymipartnerami.
Na koniec dodajmy, że zielony Neoplan Skyliner ma długość prawie14 m, przy szerokości 2,55 m i wysokości 4 m. W układzie napędowym zastosowano silnik MAND2676LOH Euro 6 o mocy 500 KM i automatyczną skrzynię ZF AS-Tronic. Do tego komplet wszystkich systemów wspomagających pracę kierowcy i gwarantujących najwyższe bezpieczeństwo pasażerom. Do tego mamy miejsce dla osób niepełnosprawnych z szerokim, środkowym wejściem, Wi-Fi, ładowarki i komfortowe odstępy między fotelami. Łącznie piętro Neoplana zabierana swoje dwa pokłady do 84 pasażerów +1+1.
Jak przygotowywano ten niezwykły film opowiada przygotowanyprzez wydawcę InfoBusa – firmę Monolit Media – film:
{https://vimeo.com/324795522}
„