Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warsaw Bus Expo: Debiut najdłuższego autobusu SOR [FILM]

infobus
25.03.2019 11:00

O przegubowym debiutancie w rozmiarze MEGA, elektrycznym tournée oraz o dalszych planach na ten rok rozmawialiśmy w Nadarzynie z Janem Waśkiewiczem z Działu Handlowego SOR Poland.

Debiutant z Nadarzyna model NS18 to konstrukcja całkowicieniskopodłogowa o długości 18,75 m, szerokości 2,55 m i niespełna 3 m wysokości.Pojazd zaprojektowano z równomiernie rozmieszczonymi wejściami w układzie2-2-2-2. Drzwi o jednakowej szerokości mają efektywny prześwit 1200 mm. Ichwariant może być zmienny w zależności od wymagań klienta. Liczba miejsc siedzącychto 47, w tym 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi, a więc bardzoprzyzwoicie. Z kolei układ napędowy NS18 oparto na silniku FPT Cursor 9 o mocy 243 kW opojemności 8,71 l współpracującym z sześciobiegową skrzynią biegów ZF Ecolife.

EBN do towarzystwa

SOR także odważnie walczy w elektromobilnej grze. Firma uczestniczyw ważnych dla polskiego rynku przetargach i systematycznie prezentuje swój elektrobusklientom. Podobnie było na Warsaw Bus Expo, gdzie mogliśmy zobaczyć model EBN9,5o długości 9, 7 m. Mimo nieznacznej długości oferuje 69 miejsc pasażerskich, wtym 46 stojących i 26 siedzących.

W demonstracyjnym egzemplarzu zastosowano silnikasynchroniczny trakcyjny TAM-Pragoimex, o mocy 120 kW. Jest on zasilany przezlitowo-jonowe baterie Varty. Ich pojemność to ok. 120 kWh. Autobus może byćładowany przez złącze plug-in. Dzięki tak skompletowanemu wyposażeniu średniczas ładowania to 6-8 h. Do tego – w opcji – możliwy jest montaż pantografu doszybkich ładowań.

I liga

SOR po zeszłorocznych zmianach personalnych i przejęciusteru przez Romana Tichego chce walczyć o najważniejsze cele na polskim rynku. Ostatniaaktywność firmy w Lublinie, czy w Tychach potwierdza tą nową strategię. Do tegodochodzi nowy mocy punkt w ofercie – przegubowy model z serii NS , który umożliwi czeskiemuproducentowi start we wszystkich najważniejszych przetargach organizowanych wPolsce. Tym samym firma chce poszerzyć grono dotychczasowy klientów o dużych, samorządowychgraczy i to zarówno w zakresie pojazdów z silnikami diesla, gazowych, jak ielektrycznych. Oferta produktowaczeskiej firmy dla naszych miast jest rzeczywiście imponująca i to jest dobry moment, aby wejść poza prywatnych przewoźników z południa Polski  i powalczyć w I autobusowej lidze.

O szczegółach produktowych zbliżających się kolejnych elektrycznychtestach – opowiedział nam podczas Warszaw Bus Expo Jan Waśkiewiczem z Działu HandlowegoSOR Poland. Zapraszamy na film:

{https://vimeo.com/326299319}