TRANSEXPO: Tu IRMA 6 – jak mnie liczysz? [FILM]
Podczas kieleckich targów 2018 miała miejsce premiera nowego systemy do automatycznego zliczania pasażerów w autobusach niemieckiej firmy IRIS.
Sensor IRMA 6 to uzupełnienie istniejących systemów pokładowych. Po podłączeniu czujnika do komputera pokładowego odpowiedzialnego za zarządzanie pokładowym systemem informacyjnym, uzyskujemy dodatkowe dane dotyczące liczby pasażerów, którzy znajdują się w pojeździe. Dzięki tym danym możemy dokładnie przeanalizować potoki pasażerskie oraz ilość wchodzących i wychodzących pasażerów na danych przystankach, liniach lub odcinkach trasy.
Czujnik IRMA 6 polega na detekcji „Time-of-Flight“ (ToF), czyli monitoruje odległości do obiektów znajdujących się pod czujnikiem, przez pomiar czasu przelotu wiązek laserowych emitowanych przez czujnik i odbijanych przez obiekty znajdujące się w strefie drzwiowej.
W odróżnieniu od swojego poprzednika (MATRIX), najnowszy czujnik charakteryzuje się dużo większą rozdzielczością, czyli ma znacznie szerszą strefę detekcji. Sensor IRMA 6 monitoruje odległość w 80.000 punktach strefy drzwiowej, dzięki czemu czujnik w bardzo szybki sposób analizuje kształt danych obiektów i kierunek ich przemieszczania się, a następnie dostarcza do pokładowych systemów informacyjnych gotowe dane m.in. o ilości przeliczonych pasażerów. Następnie dane te, przy pomocy urządzeń naszych partnerów (producentów komputerów pokładowych) przesyłane są do klientów końcowych gdzie są analizowane. Czujnik IRMA 6 ma otwarty protokół komunikacyjny i może być podłączony do pokładowych systemów informacyjnych przez sieć ETH lub PoE, oraz komunikować się wg. nowych standardów IBIS IP (VDV301) lub ITxPT.
W każdych warunkach
Sensor IRMA 6, tak jak swój poprzednik, nie wymaga kalibracji. Pojedynczy czujnik – montowany standardowo w środkowych dwuskrzydłowych drzwiach autobusu – charakteryzuje się 99% dokładnością, niezależnie od niesprzyjających warunków, m.in.: mgły, deszczu, wysokiej lub niskiej temperatury.
Czujnik IRMA 6 bardzo dokładnie zlicza ludzi nawet w całkowitej ciemności (0 LUX) oraz przy dużym nasłonecznieniu. Działa prawidłowo, niezależnie od koloru ubioru oraz zachowania pasażerów (podczas jednoczesnego wsiadania i wysiadania czy tłoku). IRMA 6 nie tylko potrafi zliczać pasażerów i odróżniać ich od innych obiektów analizując ich kształt, dodatkowo, kategoryzuje ludzi na dorosłych i dzieci wg. zadanej wysokości oraz potrafi zliczać wózki inwalidzkie oraz rowery. Wow.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak to działa – prezentujemy na poniższym filmie:
{https://www.youtube.com/watch?v=mK4WB7mry0w}
„