Kolejne hybrydowe MAN-y w Kaliszu. To jeszcze nie koniec!
Kolejne hybrydowe MAN-y przyjechały do Kalisza. To na razie 5 z 11autobusów, które dla Kaliskich Linii Autobusowych zamówiło miasto za niespełna19,2 mln PLN brutto. Autobusy nie różnią się od hybryd ze starachowickiejfabryki MAN-a, które dostarczono w ubiegłym roku.
Przypomnijmy, że 11 egzemplarzy spalinowo-elektrycznych MAN-ówLion's City A37 Kalisz zamówił na początku lutego. Pisaliśmy o tym tutaj. Hybrydowe”lwy”, które właśnie zaczęły trafiać bazy KLA będą kosztowały 19 187434,20 PLN brutto. Daje to cenę za jednego Lion'sa City A37 hybrid w wysokości1 418 140 PLN netto. Dołączą one do piątki pojazdów tego typu, które już wubiegłym roku dostarczono kaliskiemu przewoźnikowi.
W każdym ze spalinowo-elektrycznych “lwów” może podróżowaćmaksymalnie 85 pasażerów. Prawdopodobnie 28 osób może liczyć na przejażdżkę namiejscach siedzących. W większości są to fotele Kiel Ideo, które w ostatnichlatach MAN bardzo często stosuje w swoich autobusach miejskich. 8 siedzeń jestdostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowychpojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosowałdrzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.
Pora zajrzeć do komory silnikowej. Hybrydowe Lion'sy City w wersjidobranej pod katem potrzeb Kalisza są napędzane stojącymi silnikami MAND0836LOH74. Jednostka o pojemności 6,9 l ma 184 kW mocy oraz osiąga maksymalnymoment obrotowy 1050 Nm.
Pora na elektryczną część napędu. Sterowanie odbywa się szeregowo.Silnik spalinowy jest bezpośrednio zblokowany z prądnicą synchroniczną o mocy150 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostkispalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silników trakcyjnych. MANstosuje dwa asynchroniczne, każdy o mocy 75 kW. Za silnikiem trakcyjnymzamontowano zwolnicę, która pomaga „okiełznać” ich wysoki momentobrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy MAN-ZF.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zadbano także o bezpieczeństwo, gdyż w komorach mieszczącychjednostki napędowo zainstalowano system detekcji i gaszenia pożaru. Pasażerowiemogą liczyć na takie udogodnienia jak klimatyzacja, gniazdka USB i czytelnysystem informacji pasażerskiej.
„