Muzyczny Autosan przyjedzie do 7 miast
O przyjazd muzycznego Autosana do końca walczyło 10 polskich miast, ale tylko siedem z nich zorganizuje koncerty w ramach wyjątkowej trasy Red Bull z Quebonafide. Artysta zaśpiewa z dachu „Dziewiątki”.
W czerwcu 2018 roku muzyczny autobus zawita do siedmiunastępnych miast, których mieszkańcy oddali najwięcej głosów w naszyminternetowym plebiscycie. A będą to: Bydgoszcz, Piotrków Trybunalski, Radom,Słupsk, Sosnowiec, Szczecin, Tarnów.
W głosowaniu dwa miasta otrzymały tę samą liczbę głosów: naCzęstochowę i Słupsk głosowało 28044 internautów. Na stronie z głosowaniemwśród siedmiu zwycięskich miast pojawiła się zaraz po jego zakończeniuCzęstochowa, ale po dokładnej analizie bazy zbierającej głosy udało nam sięustalić, że zwycięski głos został oddany na Słupsk. A zgodnie z regulaminem: wprzypadku kiedy na koniec głosowania dwa miasta mają dokładnie taką samą liczbęgłosów, do finalnej siódemki dostaje się miasto, na którego ostatni głos zostałdodany najwcześniej.
Muzyczny Autosan
Oczywiście nie jest to zwykły autobus, a profesjonalnieprzebudowany Autosan H9-21, będący mobilną sceną, wyposażoną w odpowiednieoświetlenie i nagłośnienie. „Dziewiątka” Red Bulla została przebudowana w 2011r. przez firmę AMZ z Kutna. Autobus przeszedł zaawansowaną odbudowę podwozia,nadwozia i układu napędowego. Charakterystyczne, że wbrew tendencjitowarzyszącej odbudowom autobusów tego typu, pozostawiono oryginalne ścianyprzednią i tylną, utrwalając wygląd zewnętrzny z początkowego okresu produkcji.
Autobus jest wyposażony w klimatyzację i ogrzewanieniezależne od pracy silnika. Wnętrze podzielono na trzy pomieszczenia,odgrodzone od siebie ścianami i przesuwnymi drzwiami. Pierwsze, nazwane „officeroom”, to część przednia z miejscem kierowcy i wygodnymi fotelami do przewozuośmiu pasażerów, składanymi stolikami, uchwytami na puszki, gniazdamielektrycznymi 230 V pod każdym ze stolików, gniazdami audio z możliwościąodtwarzania muzyki z nośnika z miejsc pasażera, dostępnym dla kierowcy radiemcd i mp3 z wejściem aux i usb z czterema głośnikami w suficie.
Drugie pomieszczenie, „meeting room”, wyposażono w wygodnąkanapę wzdłuż lewej ściany, dwa stoliki, lodówkę, telewizor LCD i Playstation3, zabudowę meblową oraz gniazdka elektryczne i profesjonalne nagłośnienie.
Część trzecia, „chill room”, zawiera tylną kanapę rozkładanąna miejsca do spania, stolik, telewizor LCD, Playstation 3, szafy, gniazdkaelektryczne i nagłośnienie, „toaletkę” dla gwiazd z podświetlanym lustrem. Nadachu autobusu znajduje się podest, częściowo rozkładany, z osłoną dachu iścian wykonaną z siatki. Górna część sceny wykonana jest z kratownicy,umożliwiającej zamontowanie dodatkowego lekkiego oświetlenia. Wejście na dachmożliwe jest przez dwie drabiny, dostawiane z tyłu autobusu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oprócz tego autobus jest wyposażony w agregat prądotwórczyFischer-Panda, zamontowany w luku bagażowym, Wi-Fi, chowaną antenę satelitarnąz dekoderem, oświetlenie zewnętrzne z tyłu i po bokach, gniazda elektryczne nazewnątrz pojazdu, wyprowadzenie rozwijanego i zwijanego automatycznie (wzoremodkurzaczy) kabla o długości ok. 50 m, umożliwiającego podłączenie dozewnętrznego zasilania 230V, 2 tablice diodowe na scenie z możliwością obsługiz wewnątrz, podpory stabilizujące autobus w czasie korzystania ze sceny,markizę o długości 4 metrów nad tylnymi drzwiami.
Jak widać, wykonany dla Red Bull Autosan H9-20 jestwyposażony we wszystko, co jest potrzebne do zagrania koncertu – ma zarównomiejsce do odpoczynku i przygotowania dla gwiazd, jak i odpowiednio nagłośnionąi oświetloną scenę, zasilaną z własnego lub zewnętrznego źródła.
Autobusy na Red Bull Tour
Red Bull zawsze starał się, aby jego koncertowe autobusy miałyduszę, dlatego też przeznaczano do tego celu wiekowe, klasyczne autobusy. W Niemczechrolę tę pełni Mercedes z 1968 roku, we Włoszech FIAT 309, w Czechach Karosa ŠL11, w Hiszpanii perełka – zabudowana przez lokalną fabrykę karoserii Jàtiva zWalencji Škoda 706RTO z 1961 roku, a w Szwajcarii przebudowany w 2010 rokuSaurer L4C z nadwoziem Ramseier+Jenzer (rocznik 1948).
„