Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Diesle ustępują miejsca elektrykom w PKM Jaworzno

infobus
26.03.2018 13:00

Elektryczne Solarisy stały się już wizytówką Jaworzna. Dziękiich pozyskaniu tamtejsze Przedsiębiorstwo Komunikacji miejskiej mogło odmłodzićsporą część swojej floty. A to oznacza, że kolejne diesle, szczególnie tenajstarsze przestają być przewoźnikowi potrzebne.

PKM chce się pozbyć kolejnych autobusów spalinowych.Spółka pod młotek wystawiła pięć pojazdów. To cztery MAN-y A21 i jeden Solaris.Autobusy wyprodukowano między 1999 a 2004 rokiem. Ich przebieg waha się od 904tys. do 1,2 mln km. Cena wywoławcza w zależności od egzemplarza to od 5500złotych do 10700 zł.

Wyprzedaż starych autobusów jest spowodowanewprowadzeniem do ruchu przez PKM 22 elektrycznych Solarisów. Jaworznickiprzewoźnik w ubiegłym roku odebrał 22 pojazdy bateryjne. W gronie tymznajdziemy:

  • 9 autobusów 18-metrowych Solaris Urbino 18 electric
  • 9 autobusów 12-metrowych Solaris Urbino 18 electric
  • 4 autobusy 9-metrowe Solaris Urbino 8,9 electric

Łącznie elektryczny tabor PKM składa się obecnie z 24elektrobusów, co stanowi ok. 40% wszystkich autobusów. Oprócz najnowszychnabytków należy do niej jeszcze pierwszy Solaris Urbino 12 electric i testowyYutong.

W planach jest pozyskanie 20 kolejnych „elektryków”.Pisaliśmy o tym tutaj. Docelowo tylko co 5 autobus poruszający się po Jaworzniema nie być elektrobusem. Ten stan ma być osiągnięty już niedługo, bo w 2020roku.