ZKM Wągrowiec testuje koncepcyjnego Solarisa
Prawie dwa lata temu Solaris pokazał na targach w Kortrijk koncepcyjnymodel midibusa na podwoziu DAF LF. Po dłuższym okresie ciszy teraz dwa takiepojazdy przechodzą drogowe testy. Jeden – zielony – w Wągrowcu. Drugi – niebieski- w Rokietnicy.
Od końca maja 2017 r. pasażerowie komunikacji miejskiej wWągrowcu i okolicach korzystają z przewozów prototypowym autobusem markiSolaris, który Zakład Komunikacji Miejskiej otrzymał do testów, które potrwają do 19 czerwca.
– „To efekt naszych dobrych relacji z największym w Polsceproducentem autobusów, firmą, w której pracuje także wielu wągrowczan – mówiMichał Nowak, prezes ZKM w Wągrowcu. – Jesteśmy jednym z trzech wielkopolskichmiast wytypowanych do przeprowadzenia testów eksploatacyjnych autobusukoncepcyjnego Solaris D10/I, i co ważne, z tego tytułu nie ponosimy żadnychdodatkowych kosztów.”
Zielony Solaris kursuje na linii nr 1 Łęgowo-Kobylec, akorzystający z niego pasażerowie chwalą jego wygląd oraz komfort jazdy.Siedzenia pasażerów są wyposażone w pasy bezpieczeństwa, z których, jakzauważają kierowcy autobusu, szczególnie chętnie korzysta młodzież.
Z możliwości testowania autobusu Solarisu zadowolony jestteż prezes wągrowieckiej spółki. Kierowcy ZKM-u mają bowiem możliwość poznaćwyposażenie i funkcje dostępne w najnowocześniejszych autobusach, nauczyć się znich korzystać i zebrać cenne doświadczenia przy codziennej eksploatacjitakiego rodzaju autobusów. Przydadzą się im one już jesienią br., z chwiląwymiany części taboru ZKM na nowoczesne niskoemisyjne autobusy.
Przypomnijmy, że na początku maja br. ZKM podpisał z firmąSolaris Bus & Coach S.A. umowę na dostawę trzech autobusów, w tym dwóch onapędzie hybrydowym oraz jednego diesla Euro 6.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nowość z Busworld 2015
Koncepcyjny autobus znalazł się wśród nowościzaprezentowanych przez Solarisa dwa lata temu na targach Busworld 2015 wbelgijskim Kortrijk. Oba prototypy zbudowano na bazie podwozia DAF-a LF. i wyposażono w 4-cylindrowe silniki PACCAR (DAF) PX-5 o poj. 4,5 l, współpracujące z zautomatyzowanymi skrzyniami biegów ZF AS-Tronic.
Koncepcyjny pojazd utrzymano w nowoczesnej stylistycezapoczątkowanej przez flagowy produkt Solarisa – Nowe Urbino. Midibus odługości 8,2 metra przy DMC 10 ton oferuje 39+1 miejsc siedzących.
Jak widać Solaris nie zapomniał o tym MIDI projekcie i dwaprototypy cały czas zbierają eksploatacyjne dane dla konstruktorów w Bolechowie. Największym wyzwaniemjest tutaj ulokowany z przodu silnik izwiązana z tym wyskopodłogowa konstrukcja pojazdu. Wydaje się, że w klasycznej komunikacjimiejskiej taki pojazd nie ma przyszłości, natomiast w lokalnej komunikacji – którąniedługo czeka rewolucja zgodnie projektowaną ustawą o transporcie publicznym -może jak najbardziej odnaleźć swoją niszę.
„