Iveco z mega-kontraktami. Z Mediolanu i Rzymu
Dużewłoskie miasta coraz częściej wybierają rodzimą markę Iveco. Ostatnia historiakontraktu Solarisa dla Mediolanu pokazuje, że wybór zagranicznego producentaoznaczać spore kłopoty i długie sądowe spory. Być może dlatego teraz i Rzym, iMediolan zdecydowały się na markę Iveco.
ATM Mediolan zamówił aż 120 nowych 18-metrowychautobusów przegubowych w wersji Iveco Urbanway 18 Hybrid. To efekt skorzystaniaz prawa opcji przez przewoźnika z północnych Włoch, który w styczniu 2016 r.podpisał kontrakt na dostawę 21 pojazdów w ciągu trzech lat ? od 2017 do 2019roku. Terazta umowa została przedłużona o kolejne 99 pojazdów. Razem 120 szt.
Zdaniemproducenta Urbanway Hybrid zużywa do 30% mniej paliwa niż tradycyjne autobusy,z kolei emisja CO2 na kilometr jest o 33% niższa ? podobnie zresztą (-40%) jakemisja tlenku azotu (NOx) ? oczywiście w porównaniu do autobusów z silnikiemdiesla. Oznaczato, że każdego roku Urbanway Hybrid „produkuje” o 35 ton mniej CO2, co stanowiwagę dwóch autobusów klasy MAXI.
Wpojazdach dla Mediolanu Iveco zastosuje układ napędowy z silnikiem spalinowymFPT Tector Euro 6 o mocy 210 kW oraz najnowszą generację bateriilitowo-jonowych. Do tego dochodzi szeregowy system hybrydowy BAE z silnikiemelektrycznym o mocy 175/120 kW (tryb ciągły). Inteligentnysystem zarządzania energią optymalizuje zużycie paliwa i emisję spalin podczasjazdy, nadmiar energii podczas hamowania jest odzyskiwany, a dodatkowo system”Arrive&Go” pozwala na jazdę bez emisji zanieczyszczeń podczasodjazdu i dojazdu do przestanku. Kolejną zaletą wówczas jest także całkowicie bezgłośna praca.
Ponadtomediolańskie egzemplarze będą miały m.in. zielony kolor, układ drzwi 2-2-2-2 ze sterowaniem elektrycznym, manualną rampę zainstalowaną za frontowymi drzwiami,system klimatyzacji o mocy 60kW, system informacji pasażerskiej zsystemem zapowiedzi przystankowej. Pojemność Iveco Urbanway 18 Hybridto 149 pasażerów + kierowca.
Kontraktobejmuje także pięcioletnią obsługę serwisową autobusów. Dostawa pierwszych pojazdówzaplanowano na czerwiec 2017 r.
Czas na Rzym
Z kolei w Rzymie, w lutym br. spółka ATAC SpA wybraładostawcę ? w ramach leasingu ? 150. szt. niskopodłogowych autobusów miejskich zsilnikami diesla Euro 6, w tym:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
130 szt. klasy MAXI o długości 12 m
-
20 szt. klasy MEGA przegubowych o długości 18 m
W przetargu jedyną ijednocześnie najkorzystniejszą ofertę złożyła rzymska firma Romana Diesel SpA(z finansowaniem CNH Industrial Financial Services SA), która jest dileremIveco Bus. Zaproponowała ona ATAC autobusy Urbanway w łącznej cenie 51 531500.00 EUR netto.
„