Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Solaris o rekordowym kontrakcie dla Belgii [FILM]

infobus
24.02.2017 12:02

Wiceprezes Solaris Bus & Coach, Dariusz Michalak podczaslutowej (15.02) konferencji prasowej skomentował największy w historii polskiejfirmy kontrakt na zakup autobusów hybrydowych. To największe jak dotychczas zamówienie na hybrydy z Bolechowa, jak i zarazem największe zamówienie na Solarisy z Belgii.

Belgijska firma Société Régionale Wallonne du Transport(SRWT) zamówiła łącznie 208 autobusów Solaris nUrbino 12 Hybrid. Wartość tegokontraktu to 105 mln euro. Solaris Bus & Coach dostarczy nie tylkoautobusy, ale również przez 8 lat zapewni ich serwis. Pierwsze autobusy dotrądo belgijskiego kontrahenta już we wrześniu 2017 r., a 111 egzemplarzy wpierwszym kwartale 2018 r.

Solaris Urbino 12 Hybrid miał swoją premierę podczas targów IAA 2016 w Hanowerzei zostałwyposażony wszeregowy system HybriDrive amerykańskiego producenta BAESystems. W rozwiązaniu tym główną rolę odgrywa silnik elektryczny, któryzasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jestz generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności(Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napędwpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancjido atmosfery.

{https://www.youtube.com/watch?v=Dxd5S3NnrYE}

W nowym hybrydowym Urbino 12 Solaris oferujeopcjonalnie możliwość zamontowania systemu Stop-and-Go, który całkowiciewyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwiaopuszczenie go w trybie bezemisyjnym. Oprócz tego klienci będą mogli zdecydowaćsię na system Arrive-and-Go, który dodatkowo wyłącza pracę silnika spalinowegojuż podczas podjeżdżania autobusu do przystanku. Dzięki tym rozwiązaniom nowypojazd hybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusuelektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem.Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu,szczególnie wzatłoczonych centrach miast.

Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymiparametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynneprzyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowaniaodzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest wpostaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachuautobusu. Pojazd prezentowany na targach IAA wyposażony jest w baterie ołącznej pojemności 11,6 kWh. W najbliższym czasie będą dostępne dwie dodatkowewersje magazynowania energii: superkondensatory o pojemności 0,82 kWh orazbaterie litowo-jonowe o pojemności 31,8 kWh.

Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego ?w wieży silnika oraz na dachu pojazdu ? nie wpływa na liczbę miejscpasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisasą takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmyCummins.

Poniżej dane techniczne ? nowy Solaris Urbino 12 Hybrid

Długość

12000 mm

Szerokość

2550 mm

Wysokość

3100 mm

Rozstaw osi

5900 mm

Oś przednia

Oś niezależna
ZF RL 82 EC

Oś napędowa

ZF AV 132

Przełożenie osi i = 5.13

Zwis przedni

2 700 mm

Zwis tylni

3 400 mm

System hybrydowy szeregowy

BAE HybriDrive

Silnik spalinowy

CUMMINS ISB 4.5

Silnik elektryczny

BAE HDS 100

moc szczytowa 190 kW

Zbiornik paliwa

200 l

Zbiornik AdBlue

40 l

Klimatyzacja

Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy

Układ drzwi

2-2-2

Miejsca siedzące

24

Miejsca siedzące dostępne z niskiej podłogi

09