Lux Express wycofuje się z Polski! Po 2 latach
Po dwóch latach ? 1 kwietnia 2017 r. ? Lux Express wycofa sięz rynku polskiego i zlikwiduje większość tras w naszym kraju. I to niestety niejest żart? To dla pasażerów oznacza mniej autokarowych połączeń – m.in. do Pragi, Brna, Budapesztu, Wiednia,Bratysławy i Donovaly.
-„Po dokonaniu głębszej analizy firma postanowiłazweryfikować swoją strategię biznesową i skupić się na rozwoju na rynkachbałtyckich pisze Lux Express w komunikacie. – Przepraszamy wszystkie osoby, dlaktórych zamknięcie naszych tras oznacza konieczność dokonania zmian w planachpodróżnych. Nasze Biuro Obsługi Klienta skontaktuje się bezpośrednio zewszystkimi osobami, które posiadają bilety na podróże od 1 kwietnia 2017.Koszty zakupu biletów zostaną zwrócone. Jednocześnie firma Lux Expresschciałaby serdecznie podziękować wszystkim osobom, które przez ostatnie 2 latakorzystały z naszych usług. Mamy nadzieję, że Wasze podróże były udane!Chcielibyśmy także podziękować naszym pracownikom, dzięki którym udało sięwprowadzić i świadczyć w Polsce komfortowe usługi na najwyższym poziomie.”
Promocja na ostatki
Jak podkreśla przewoźnik, nadal będzie możliwe korzystanie zoferty Lux Express na trasach z Warszawy do krajów bałtyckich. Bez zmianpozostaną dostępne 4 połączenia dziennie na trasie Warszawa-Kowno-Wilno. Natomiastdla osób, którzy chciałyby jeszcze odwiedzić Pragę, Budapeszt, Wiedeń, Brno,Bratysławę lub Donovaly z Lux Express, przygotowaliśmy specjalną pulę biletów wcenie 5zł.
2 lata Lux Express w Polsce
Grupa Lux Express od kilku lat była obecna na polskim rynkuprzewozów międzynarodowych (też pod nazwą Simple Express), jednak tak naprawdęzawitała do naszego kraju 5 marca 2015 r., otwierając trasę Warszawa-Kraków. Początkowoprzewoźnik kursował pomiędzy Warszawą aKrakowem aż 7 razy dziennie. Potem przyszedł czas na nową destynację Warszawa-Rzeszów.I wydawało się, że firma pozostanie w Polsce na dłużej.
Estończycy zainwestowali w Polsce na start ponad 25 mln PLNi zapowiadali, że do 2019 roku dołożą kolejne 100 mln PLN. Pieniądze miały pójśćprzede wszystkim na nowe autobusy ? do 2020 r. we flocie Lux w Polsce miałobybyć 70-80 autokarów. W pierwszym roku działalności w Polsce Lux Expressprzewiózł na trasach krajowych i międzynarodowych ponad 260 tys. pasażerów zPolski. Plany przewoźnika od samego początku były bardzo ambitne. Miał szybkopołączyć największe miasta w Polsce i potem skupić się na mniejszychmiejscowościach. Firma chciała stać się drożą ale i bardziej komfortową alternatywądla PolskiegoBusa.
Tak się jednak nie stało, a po kilku eksperymentach zkolejnymi miastami (w siatce krajówek znalazły się również kursy do Kielc,Tarnowa, Jasła i Rzeszowa) przewoźnik porzucił w zeszłym roku krajowy projekt. 18września 2016 r. firma zlikwidowała linię do Rzeszowa ? była to ostatnia krajowatrasa tego przewoźnika.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Estończycy zapowiedzieli wówczas skupienie się na trasachmiędzynarodowych przebiegających przez Polskę, jednak szybko rzeczywistość zweryfikowałai te plany firmy. Tutaj cięcia zaczęły się już wiosną 2016 r. Przed wakacjamiLux Express zawiesił jeden z dwóch kursów z Warszawy do Berlina oraz przeniósłkursy do Budapesztu z Warszawy do Krakowa.
Jesienią przyszły kolejne złe informacje dla podróżnych. Ztrzech kursów z Krakowa do Budapesztu zostały dwa. Z siatki połączeń wypadłorównież jedno z dwóch międzynarodowych połączeń z Warszawy do Pragi. Dziennykurs został skrócony do Krakowa, skąd autobus jechał przez Brno do Pragi.
1 kwietnia 2017 r. ? w Prima Aprilis ? ma nastąpić definitywnykoniec estońskiego snu o siatce połączeń w Polsce. Szkoda.
W trakcie ostatnich 2 lat Lux Express przewiózł łącznieokoło 700 000 pasażerów w Polsce i na trasach miedzynarodowych z/do naszegokraju. Autobusy Lux Express Polska przejechały łącznie około 7,5 mlnkilometrów, a sama firma zatrudniła 130 pracowników.
Autokary Lux Express ? najczęściej w trzyosiowej wersjiIrizar i6 / Scania-Irizar i6. Najpewniej teraz „polskie” autokary zostaną przesuniętena bałtyckie trasy.
„