A4: 60 zł za 60 km od marca
Pod koniec grudnia 2016 r. Stalexport Autostrada Małopolskawystąpiła do Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z wnioskiem owydanie zgody na podwyższenie od 1 marca 2017 roku stawki opłaty. Przejazdciężarówek po 60-kilometrowym odcinku będzie kosztował 60 zł.
GDDKiA wyraża dezaprobatę dla podnoszenia stawek nakoncesyjnym odcinku A4
W nawiązaniu do artykułu „GDDKiA nie sprzeciwia się podwyżceopłat na A4 przez Stalexport” opublikowanego 16 stycznia 2017 roku w serwisachinternetowych, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że wartykułach znalazły się informacje nieprawdziwe i wprowadzające w błąd opiniępubliczną.
Nie jest bowiem prawdą, co zawarte jest już w tytuleartykułów, że „GDDKiA nie sprzeciwia się podwyżce opłat na A4 przezStalexport”. Autor tekstu przytacza niekompletne stanowisko GDDKiA przesłaneoficjalnie do zarządu Stalexportu Autostrady Małopolskiej.
GDDKiA w piśmie do SAM wyraźnie podkreśla, że w opiniiGDDKiA wobec trwających prace remontowych na autostradzie oraz planowanychkolejnych robót, decyzja o podwyższeniu opłaty dla pojazdów ciężarowych jest wopinii GDDKiA wątpliwa z punktu widzenia przychodów projektu. Może prowadzićona natomiast do przeniesienia się części ruchu ciężkiego na drogi alternatywnedo autostrady A4, co stoi w sprzeczności z rolą jaką mają pełnić autostrady wsystemie komunikacyjnym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
GDDKiA zwraca uwagę, że już teraz część dróg określonych wzałączniku do umowy koncesyjnej jest w sposób bardzo istotny obciążona ruchem iposiada znikome rezerwy przepustowości. Zwiększenie udziału ruchu ciężkiego natych drogach może istotnie negatywnie wpłynąć na możliwości obsługi przez nieruchu lokalnego.
Podniesienie stawki do zaproponowanych przez SAM poziomujest autonomicznym uprawnieniem koncesjonariusza, co do którego GDDKiA nieposiada realnych uprawnień sprzeciwu, jednak niezależnie od tego GDDKiA wyrażadezaprobatę dla proponowanej zmiany stawek opłat.
„