S7: Udostępniono odcinek Miłomłyn-Ostróda
Według dyr. olsztyńskiego Oddziału GDDKiA MirosławaNicewicza, wykonawca zakończył budowę trzy miesiące przed terminemprzewidzianym w kontrakcie. Jak ocenił, było to naprawdę ekspresowe tempo, borealizacja inwestycji odbywała się przy istniejącym ruchu.
Uczestniczący w uroczystym otwarciu tego odcinka”siódemki” wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit podkreślał,że jest to część jednej z najważniejszych polskich dróg, łączącej Trójmiasto zWarszawą. Dziękował inwestorowi i wykonawcy za to, że kierowcy będą mogliszybko i bezpiecznie poruszać się nową trasą.
Szmit poinformował, że w tym roku GDDKiA podpisała umowy nablisko 12 mld zł, dotyczące budowy dróg krajowych ekspresowych i autostrad.”A zatem mówimy o gigantycznym wysiłku państwa, który jestwykonywany” – stwierdził.
Wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki ocenił, że dlamieszkańców tego regionu lepsze drogi, to nowe możliwości i szanse na rozwój.”Zbliżamy się już do tego momentu, w którym – mam nadzieję już w przyszłymroku – będziemy mogli powiedzieć, że przełamaliśmy wykluczeniekomunikacyjne” – mówił.
Jak dodał była to „jedna ze zmór”, która niosła zasobą kolejne wykluczenia – gospodarcze czy społeczne. Wyraził nadzieję, żedzięki dobrym drogom pojawią się inwestorzy i mieszkańcy odczują poprawęsytuacji gospodarczej.
Między Miłomłynem a Ostródą powstało 9,2 km dwujezdniowejdrogi ekspresowej S7, drogi serwisowe, obiekty inżynierskie i związane zochroną środowiska, a także przebudowano dwa węzły drogowe – „MiłomłynPółnoc”, „Miłomłyn Południe”. Umowę na realizację tej inwestycjio wartości 292,3 mln zł olsztyńska GDDKiA podpisała jesienią 2014 r. zkonsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oddany w poniedziałek do użytku odcinek został zrealizowanyw ramach projektu budowy drogi ekspresowej S7 z Miłomłyna do Olsztynka,współfinansowanego z Funduszu Spójności Program Operacyjny Infrastruktura iŚrodowisko. Całkowity koszt tego projektu sięga 2 mld 199 mln zł, a unijnedofinansowanie wynosi 1 mld 176 mln zł.
Był to kolejny etap budowy S7 łączącej Gdańsk, Warszawę iKraków. Wcześniej w woj. warmińsko-mazurskim zbudowano już 80 km tej trasy, naodcinkach Elbląg-Pasłęk (13,7 km), Pasłęk-Miłomłyn (36,5 km) iOlsztynek-Nidzica (31,3 km). Według GDDKiA, dzięki temu czas podróży z Elblągado Warszawy skrócił się o ok. 20 minut, podniosło się też bezpieczeństwo iswoboda ruchu.
Obecnie trwa jeszcze budowa kolejnych pięciu odcinków S7 ołącznej długości 52,5 km. Zakończenie tych inwestycji planowane jest wprzyszłym roku. Cała „siódemka” w woj. warmińsko-mazurskim będziewtedy w klasie S. (PAP)
„