KM Kołobrzeg na zakupach. 8 x maxi
Dzisiaj kołobrzeskaKomunikacja Miejska ogłosiła przetarg na dostawę ośmiu autobusów klasy maxi.Przewoźnik zakup chce sfinansować ze środków unijnych. Sprawdzamy szczegółypostępowania.
Autobusy posiadaćnadwozia o długości 11,5 – 12 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiaćpodróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym 25 – 29 na miejscach siedzących. Minimumdziesięć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma byćmożliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-2.
Mają byćnapędzane silnikiem diesla o mocy nie mniejszej niż 205 kW. Jednostki powinnymieć pojemność skokową 7,5 – 1l l oraz osiągać minimum 1200 Nm maksymalnegomomentu obrotowego. Normę Euro 6 oczywiście w standardzie. Silniki zostanązblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów.Przekładnie muszą posiadać program, który dynamicznie będzie dostosowywał ichprace do zmiany obciążenia autobusu oraz warunków topograficznych.
Nowe nabytkiprzewoźnika z Kołobrzegu mają być naturalnie konstrukcjami całkowicieniskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana urządzeniem o mocyminimum 22 kW oraz monitorowana. Wymagane są przesuwne okna z możliwością ich ryglowania.Nie zabraknie także systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się składał zzewnętrznych tablic diodowych, jednej wewnętrznej LCD o przekątnej 22″)oraz głosowych zapowiedzi przystanków.
KM wymagatakże jeszcze jednego rozwiązania, które z pewnością ucieszy kierowców. Nowenabytki mają być wyposażone w kabiny typu zamkniętego, które będą zabudowane nacałej szerokości autobusu. Wejście do nich ma być możliwe od strony przedziałupasażerskiego jak i prawego skrzydła pierwszych drzwi.
Pora nawarunki formalne. Minimum w zakresie doświadczenie to wykazanie przez oferentazrealizowania w ciągu ostatnich trzech lat trzech dostaw autobusów miejskich,każda o wartości przynajmniej 8 mln zł netto. W zakresie zdolności finansowej dlaspółka minimum to posiadanie ubezpieczenia przez oferenta na kwotę minimum 1,5mln zł. Propozycje należy zabezpieczyć wadium w wysokości 240 tys. zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oferty, naktóre przewoźnik z Kołobrzegu wstępnie czeka do 14 grudnia będą oceniane napodstawie dwóch kryteriów. Cena odgrywa wiodącą rolę, bo to nawet 60% punktów. 40%przeznaczono na ocenę techniczną. Spółka będzie w niej premiowała:
- silnik opojemności 9 – 11 l
- udzieleniegwarancji na cały pojazd bez limitu kilometrów na 48 miesięcy
- wytrzymałośćzderzeniową określoną w Regulaminie nr 66 EKG i ONZ i nr 29 EKG ONZ
- zastosowanie zespołów bezobsługowych
- 12 i więcejsiedzeń dostępnych z niskiej podłogi
Autobusy, których szacunkową wartość KM określiło na 1 916 213 euronetto trafią do Kołobrzegu najpóźniej do 20 czerwca 2017 r. Zakup ma zostaćwsparty w formie grantu z zachodniopomorskiego RPO. Na kogo więc padnie wybórprzewoźnika? Czekamy na rozwój wydarzeń.
„